فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛

بررسی کارآمدسازی یگان‌های نیروی زمینی ارتش/ جنگ‌های آینده را در نزاجا تحلیل می‌کنیم

سرتیپ حیدری گفت: بزرگترین ناوگان بالگردی در خاورمیانه متعلق به نیروی زمینی ایران است که پیش از این ۱۰۰ درصد وابسته به خارج بود.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در شبکه خبر به مناسبت روز ارتش، اظهار داشت: آنچه که ما از لحاظ علمی اعتقاد داریم، سازمان‌ها به مانند موجود زنده احتیاج به تغییر ساختار دارند. نیروی زمینی ارتش و ارتش را ما متولد و فرزند انقلاب می‌دانیم و به برکت انقلاب و، ولی فقیه، ارتش مزین به جمهوری اسلامی شده است.

او ادامه داد: با ورود ارتش به عرصه تثبیت انقلاب، ورود به دوران جنگ تحمیلی و ورود به مرز‌ها به دلیل حساسیت، فرصت این نشده بود که این نیرو در ساختار خود اصلاحاتی انجام دهد تا اینکه رهبری امر فرمودند. ما باید اصلاحاتی انجام می‌دادیم تا یگان‌ها کارآمد شوند و هوشمند شوند. ما به اصل ولایت محوری، شایسته محوری و درایت محوری تاکید کردیم.

امیر حیدری عنوان کرد: ما کارآمد کردن یگان‌ها را در دستور کار قرار دادیم و جنگ‌های آینده را مورد بررسی قرار دادیم. این کار نیاز به اطلاعاتی داشت که با ستاد نیرو‌های مسلح و دیگر نهاد‌ها به بررسی اطلاعات پرداختیم تا به ساختار جدید برسیم. عموم یگان‌های ما پیاده بودند که برای نیاز‌های آینده مناسب نبودند تا اینکه توانستیم تحولات عمیقی را انجام دهیم تا نیروی زمینی دیگر ساختار و یگان‌های دست و پاگیری نداشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: ما اول رفتیم به سراغ یگان‌های هجومی که آن‌ها در حال حاضر قدرت تهاجم سنگین دارند. دسته بعدی یگان‌های واکنش سریع بود که در قالب تیپ هستند. در نیروی مخصوص هم توانستیم تیپ واکنش سریع ایجاد کنیم. ما قبلاً تیپ ۶۵ مخصوص را داشتیم که در کنار آن چند تیپ واکنش مخصوص ایجاد کردیم.

او ادامه داد: در مورد یگان‌های تخصصی مثل هوانیروز و توپخانه هم اصلاحاتی انجام دادیم تا در کل این چهار دسته قابلیت پاسخ به نیاز‌های ما را داشته باشند. آمریکا با حمله به افغانستان و عراق ما را به نحوی محاصره کرد و برای نقشه بزرگی به منطقه آمده بود، ولی با رصد دقیق ما دندان طمع را کشیدند.

امیر حیدری عنوان کرد: کلیه نیرو‌های مسلح ما بازدارندگی را در ذهن دشمن نقش بسته‌اند. دلیل هک کردن بازدارندگی در دل دشمن، خودکفایی در نیرو‌های مسلح و نیروی زمینی است. ما در ۲۳ رسته و رشته در نیروی زمینی، از همان روز اولی که فرمانده کل قوا خواستند روی پای خود بایستیم، کار انجام دادیم که از عملیات باز نایستاده ایم.

او تصریح کرد: اگر اصل خودکفایی نبود، قابلیت استمرار در عملیات را نداشتیم. بزرگترین ناوگان بالگردی در خاورمیانه متعلق به نیروی زمینی ایران است که پیش از این ۱۰۰ درصد وابسته به خارج بود. اما الان اینگونه نیست و خودکفا هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار