توزیع یک هزار و ۳۰۰ تن کودشیمیایی بین کشاورزان سراب

 رییس تعاون روستایی سراب گفت: با شروع کشت بهاره یک هزار و ۸۵۵ تن کودشیمیایی از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توسط شبکه تعاونی روستایی این شهرستان خریداری و یک هزار و ۳۰۰ تن بین کشاورزان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، هادی رییس تعاون روستایی سراب گفت: با شروع کشت بهاره یک هزار و ۸۵۵ تن کودشیمیایی از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توسط شبکه تعاونی روستایی این شهرستان خریداری و یک هزار و ۳۰۰ تن بین کشاورزان توزیع شد.

هادی افزود: شبکه تعاونی روستایی این شهرستان در قالب ۶ کارگزاری شامل اتحادیه، ۳ شرکت تعاون روستایی، یک شرکت تعاونی تولید و یک شرکت تعاونی گندمکاران این میزان کودشیمیایی را خریداری کرده و بقیه نیز با هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان در حال توزیع است.

او گفت: توزیع کودشیمیایی در این شهرستان برای رعایت موارد بهداشتی و تصمیمات کمیته کرونای سراب از طریق نمایندگان کشاورزان انجام می‌شود و تجمعی از سوی کشاورزان تشکیل نمی‌شود.

هادی افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ لیتر انواع علف کش و سموم دفع آفات نیز توسط واحد سم فروشی اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی که از اواخر اسفند راه اندازی شده، تهیه و بین کشاورزان و باغداران توزیع شده است.

شهرستان سراب در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز دارای طبیعت بکری به ویژه در دامنه‌های بزقوش است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار