بیانیه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش

۲۹ فروردین ماه در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، یادآور یکی از وقایع مهم و تاثیرگذار کشور به نام روز ارتش است.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۹ فروردین ماه در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، یادآور یکی از وقایع مهم و تاثیرگذار کشور است که طی آن در مقطعی که عناصر ضد انقلاب با فتنه جویی سودای انحلال ارتش را در سر می‌پرورانیدند، حضرت امام خمینی (ره) با درایت و هوشمندی مثال زدنی خود ضمن تاکید بر حفظ و تقویت ارتش انقلابی، بار دیگر دشمن را در رسیدن به نقشه‌های شوم خود ناکام گذاشتند.

نگاهی گذرا به ۴ دهه حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کافی است تا امروز ثمرات و برکات وجود چنین نیرویی را درک کرده و خداوند متعال را به سبب آن شاکر باشیم. نقش بی بدیل ارتش در فائق آمدن بر بحران‌های سال‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب، فداکاری‌ها و دلاوری‌های نیرو‌های قهرمان ارتش در دوران دفاع مقدس، حفظ تمامیت ارضی و حراست از مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی کشور، هر یک نشان افتخار زرینی است بر سینه این نیروی مکتبی و الهی.

پیشرفت‌های خیره کننده ارتش در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف دفاعی که همه با اتکا به روحیه خودباوری و دانش بومی محقق شده اند، امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به یکی از قدرتمندترین ارتش‌های دنیا تبدیل کرده و بدون شک همین امر موجب بازدارندگی و اقتدار کشور در منطقه شده است.

حضور دلگرم کننده و ثمر بخش ارتش در کنار نیرو‌های امدادی در تمامی بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه‌ای که کشور در سال‌های اخیر با آن‌ها مواجه بوده است، ثابت کرده که ارتش نیرویی است برخواسته از میان مردم که با حمایت و سرمایه مردمی هر روز بالنده‌تر و قوی‌تر خواهد شد.

امروز نیز با توجه به بحران ویروس کرونا، ارتش یکی از نهاد‌هایی است که با تمام قوا و با تکیه بر روحیه جهادی و توانمندی‌های دانش بنیان خود در حال نبرد در جبهه بیولوژیک بوده و به یاری خداوند متعال، کشور به زودی بر این مشکل نیز فائق خواهد آمد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۴۸هزار شهید سرافراز ارتش، این روز خجسته را به خانواده بزرگ ارتش و ملت عزیر ایران تبریک و تهنیت گفته و از عموم مردم دعوت می‌کند تا برای آشنایی با گوشه‌ای از تاریخ پر افتخار ارتش، از این موزه به عنوان مدرن‌ترین موزه غرب آسیا بازدید کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار