قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد

با ادامه بحران در بازار جهانی انرژی، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت به پایین‌ترین نرخ خود در ۱۸ سال گذشته رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش شدید به کمتر از ۱۹ دلار در هر بشکه رسید که از سال ۲۰۰۲ تاکنون بی سابقه بوده است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت روز جمعه برای تحویل در ماه می‌ با کاهش ۴.۲۸ درصدی، به ۱۹.۰۲ دلار در هر بشکه رسید. همزمان قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن با افزایش ۰.۸۶ درصدی، به ۲۸.۰۷ دلار در هر بشکه رسید.

اخیرا اعضای گروه اوپک پلاس توافقی را امضا کردند که بر اساس آن اعضای این گروه میزان تولید نفت خام خود را در ماه می‌و ژوئن به ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند؛ بنابراین میزان تولید نفت خام ۷.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد یافت.

این کاهش در حالی انجام می‌شود که گزارش‌ها از ادامه ارائه بیش از ظرفیت نفت در بازار و کاهش تقاضا در نتیجه قرنطینه‌ ناشی از ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ در جهان حکایت دارد.

آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه پیش بینی کرد روزانه به میزان ۲۹ میلیون بشکه در تقاضای نفت در ماه آوریل کاهش را شاهد خواهیم بود و به سطحی خواهد رسید که در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) که به همراه شماری دیگر از کشور‌ها از جمله روسیه به نام اوپک پلاس شناخته می‌شوند، هفته گذشته توافق کردند تا تولیدات خود را به میزان ده میلیون بشکه در روز کاهش دهند. طبق این توافق، گروه کشور‌های نفتی از ابتدای ماه مه تولید خود را به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز با امید بالارفتن قیمت نفت در میان شیوع کرونا کاهش خواهند داد. این کاهش تولید تا پایان ماه اوریل سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار