آیا کرونا به ماموریت ناو شارل دوگل پایان بخشید؟

وزیر دفاع فرانسه به ابهامات ایجاد شده در خصوص پایان ماموریت ناو شارل دوگل با شیوع ویروس کرونا پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه ضمن تایید ابتلای بیش از هزار تن از پرسنل ناو هواپیمابر شارل دوگل به ویروس کرونا خبر درخواست ناخدا برای اعلام پایان ماموریت این ناو را شایعه دروغین خواند.

نیمی از پرسنل ناو هواپیمابر فرانسوی شارل دوگل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این ناو به دلیل گسترش ویروس کووید-۱۹ به فرانسه بازگردانده شد.

 وزیر دفاع فرانسه در تشریح وضعیت این ناو هواپیمابر و اخبار منتشر شده در رابطه با چگونگی نفوذ ویروس به این شناور نظامی گفت: تا روز هفدهم آوریل، ۲ هزار و ۱۰ مورد آزمایش انجام گرفته و نتیجه آزمایش هزار و ۸۱ ملوان مثبت بوده است. نتیجه آزمایش سایر پرسنل هنوز آماده نشده است.

پارلی ادامه داد: در مجموع ۵۴۵ ملوان مبتلا به کرونا هستند. همه آن‌ها زیر نظر بهداری ارتش قرار دارند. امروز ۲۴ ملوان در بیمارستان سن آن در تولون بستری شده‌اند و یکی از این افراد تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

وی افزود: گفته می‌شود که ناخدای ناو هواپیمابر (شارل دوگل) در زمان پهلوگرفتن ناو در برِست (بندر فرانسوی) خواستار پایان ماموریت این ناو شده بود. این یک شایعه دروغین است. فرمانده ناو تایید کرده که این طور نبوده است. هم اکنون که من با شما صحبت می‌کنم، هنوز مشخص نیست که آیا ویروس پیش از توقف ناو در سیزدهم مارس در این شناور وجود داشته یا خیر. تحقیقات در زمینه اپیدمی شناسی می‌بایست به این سوال پاسخ بدهد و چگونگی گسترش ویروس در این مجموعه بسیار ویژه را مشخص کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار