سفارت چین: اتهام‌زنی به پکن درباره شیوع کرونا مغایر با حقایق است

سفارت چین در کانادا در بیانیه‌ای نسبت به اتهام‌زنی یک رسانه این کشور به دولت پکن در خصوص ویروس کووید-۱۹ پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت چین در کانادا، اتهام زنی به این کشور در خصوص صحت اطلاعات منتشر درباره ویروس کووید-۱۹ را خلاف حقایق دانست.

در بیانیه سفارت چین در واکنش به یک مقاله منتشره در یک نشریه کانادایی آمده است: این مقاله سرشار از نفرت و تعصب علیه حزب کمونیست چین است و حتی جامعه دموکراتیک را تحریک به پاسخگو کردن چین از طریق مجرا‌های قانونی می‌کند. گزارش فوق کاملاً مغایر با حقایق است. ما از این امر ابراز تأسف می‌کنیم و به شدت با آن مخالف هستیم.

سفارت چین تاکید کرد پکن در پاسخ به همه گیری ویروس کرونا با سازمان جهانی بهداشت و جامعه بین المللی همکاری داشته است.

روز سه شنبه نشریه کانادایی «گلوب اند میل» در مقاله‌ای نوشت فساد و سرکوب گری چین به بهای زندگی بسیاری در سراسر دنیا تمام شد. در این مقاله دو مفسر مرکز حقوق بشر رائول والنبرگ مدعی شدند دولت پکن از گزارش درست دامنه واقعی شیوع ویروس کرونا خودداری کرده است.

منتقدان و در راس آن‌ها آمریکا می‌گویند چین با مخفی کردن شیوع ویروس کرونا و ارائه اطلاعات نادرست درباره میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس، مهار این بیماری را خارج از کنترل کرده است.

برخلاف آمریکا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور خود را متعهد به همکاری و کمک به سازمان جهانی بهداشت می‌داند.

مقامات آمریکایی و در راس آن‌ها دونالد ترامپ بار‌ها صراحتا صحت اطلاعاتی چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برده و آن‌ها را جعلی و نادرست خواندند. رئیس جمهور آمریکا تا جایی پیش رفت که سازمان جهانی بهداشت را به اتهام همدستی با چین در پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور را به قطع کمک مالی تهدید کرد.

وزارت خارجه چین در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی در خصوص تردید درباره آمار‌های ارائه شده از سوی پکن، این سخنان را وقیحانه خواند.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به کاخ سفید مدعی شده اند چین در خصوص آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر بر اثر این ویروس پنهان کاری می‌کند. بر این اساس، مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که آمار مبتلایان و مرگ ومیر در چین از روی عمد، ناقص اعلام شده و دو تن از این مقام‌ها ادعا کردند که آمار دولت پکن جعلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار