با کمک خیران/ آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در یزد افزایش یافت

مدیر کل زندان‌های استان یزد از آزادی ۴۳ درصدی زندانیان جرائم غیر عمد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان یزد گفت: پارسال ستاد دیه استان موفق به آزادی ۲۶۰ مددجو محکوم مالی شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۴۳ درصد افزایش یافته است.

او افزود : پارسال تعداد سیصد و ۱۵ پرونده در این ستاد تشکیل که منجر به آزادی دویست و ۶۰ مددجو محکوم مالی از بند شده است.

نایب رئیس ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کمیته صلح و سازش ستاد دیه، گفت: برای آزادی این دویست و ۶۰ مددجو از بند مبلغی بالغ بر ۱۰۷۵میلیارد ریال نیاز بود که به همت اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندانها و بالغ بر ۱۰۰۲ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۷۳ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این افراد و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شده است.

او با اشاره به تفکیک جنسیت و نوع محکومیت این مددجویان نیازمند، ادامه داد: تعداد صد و ۲۲ پرونده مربوط به محکومان مالی ناشی از صدور چک یا سفته بود، صد و ۲۱ فقره محکومیت مربوط به محبوسان مهریه و ۱۷ مورد نیز به بدهکاران دیات ناشی از حوادث رانندگی گارگاهی اختصاص داشت که به تفکیک جنسیت در شمار افراد رهایی یافته نه زندانی نسوان و مابقی مرد هستند.

نایب رئیس ستاد دیه استان یزد گفت: پارسال بیش از ششصد و ۵۰ جلسه با شکات پرونده های مختلف جهت اخذ گذشت رضایت مندانه  از سوی کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان برگزار شد.

ذوالفعلی نژاد ادامه داد: خیرین و نیکوکاران با هر توان مالی می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵ کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار