ماجرای ضرب الاجل دادگستری هرمزگان به بنادر و دریانوردی و گمرک چیست؟

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تعیین ضرب الاجل یک ماهه خواستار برقراری ارتباط بین سامانه‌ها و دسترسی برخط به اطلاعات بین ضابطین قضایی، بنادر و گمرک در سامانه جامع گمرک شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان با تعیین ضرب الاجل یک ماهه خواستار برقراری ارتباط بین سامانه‌ها و دسترسی برخط به اطلاعات بین ضابطین قضایی، بنادر و گمرک در سامانه جامع گمرک شد.

صالحی در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دستگاه قضائی استان هرمزگان گفت: در پایان فرصت یک ماهه و انجام نشدن این مهم منجر به مسئولیت کیفری سازمان‌های متولی خواهد شد.

او با بیان اینکه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیچگونه مساحمه و اغماضی قابل قبول نیست، تاکید کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و باند‌های سازمان یافته در دستور کار است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تاکید ویژه از مسئولین گمرک خواست تا ماه آینده نسبت به افزایش دستگاه‌های ایکس ری و ارتقا فناوری روز اقدام کرده و گزارش اقدامات خود را ظرف یک ماه اعلام کنند.

مقام عالی قضائی استان هرمزگان همچنین با تعیین یک هفته فرصت، بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر ورود و خروج کامیون‌ها وتریلر‌ها به محدوده گمرک و اختصاص مکان مناسبی جهت پلمب و امکان کنترل این وسائط نقلیه، با نصب دوربین‌های نظارتی در مکان مورد نظر و درب‌های خروجی تاکید کرد.

رئیس شورای قضائی استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه هرمزگان در خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دارد، گفت: قطعا مبارزه با قاچاق دارای اشکالاتی است و روزنه‌هایی وجود دارد که کالا‌های قاچاق به وفور در بازار یافت می‌شود.

صالحی، تقویت نظام پولی و بانکی، توسعه زیرساخت‌ها و سامانه‌های گمرکی و سیستم‌های نظارتی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برشمرد و از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواست با شناسایی باند‌های قاچاق سازمان یافته و شناسایی اموال قاچاقچیان، دستگاه قضائی را در این مسیر یاری کنند.

رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم همه کار‌ها درست انجام شده و قاچاق وجود ندارد، گفت: این حرف صحیحی نیست چرا که این مشکل به صورت ریشه‌ای وجود دارد و نیاز به کار کارشناسی و برنامه ریزی دقیق دارد.

علی صالحی همچنین از تشکیل شعب ویژه مبارزه با قاچاق در تمامی شهرستان‌ها و حضور میدانی دادستان‌ها و روسای دادگستری شهرستان‌هایی که دارای گمرک هستند، برای انجام وظیفه نظارتی دستگاه قضائی خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان به ضعف‌های موجود اشاره کرد و دستورات لازم را جهت شفاف سازی در مورد کالا‌های دپو شده در انبارها، نظارت بر ورود و خروج کامیون‌ها، شناسایی و توقیف اموال قاچاقچیان توسط ضابطین قضائی صادر کرد.

صالحی، استفاده دقیق از سیستم‌های مخابراتی و ردیابی کامیون و تریلر‌ها را ضروری دانست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.