تولید نخستین دستگاه تب سنج کایبراسیون اتوماتیک در شهرک علمی تحقیقاتی استان

مدیر عامل شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان از توسعه و راه اندازی نخستین خط تولید دستگاه‌های تب سنج کایبراسیون اتوماتیک برای مقابله با ویروس کرونا خبرداد.

منصور بشیرنیا مدیر عامل شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت:شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان در حوزه تولید دستگاه‌ها تب سنج نخستین بار در سال‌های گذشته با راه اندازی خط تولید سنسور‌های حرارتی و حرارت سنج در این صنعت ورود پیدا کردنند و توانسته اند با توسعه، این حوزه را در واحد‌های تولیدی استان ارتقا دهند تا جایی که امروزه شاهد تولید نخستین دستگاه تب سنج کایبراسیون اتوماتیک در قالب دوربین ثابت در دنیا باشیم.

او افزود:با توجه به اوضاع گسترش ویروس کرونا در کشور و به خصوص در استان اصفهان باید اشاره داشت که نقش افرینی این دستگاه در کاهش این بیماری بسیار پر رنگ واقع شده به طوری که این دستگاه با شناسایی افراد مبتلا به این ویروس از افزایش انتقال این بیماری خطرناک به دیگر افراد جامعه جلوگیری می‌کند و بیش از ۳۰ درصد در کاهش ویروس کرونا در سطح جامعه موثر است.

مدیر عامل شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان تاکید کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد و ناشناخته این دستگاه را می‌توان به استفاده تکنولوژی مادون قرمز و اندازی گیری درجه حرارت بدن افراد زیر یک ثانیه از فاصله ۶۰ سانتی متری، دقت بالای اندازی گیری و کالیبره شدن اتوماتیک در محیط‌های مختلف، نصب سریع و عدم نیاز به اپراتور، عدم نیاز به هیچ گونه سخت افزار و نرم افزار جانبی و قابل نصب و شناسایی بر روی اتصالات مکان‌های مختلفی همچون کیت‌های ورودی و خروجی افراد مبتلا به ویروس کرونا اشاره داشت.

بشیر نیا گفت: کاربرد این دستگاه بسیار زیاد است به طوری که می‌توان آن را در مکان‌های مختلفی مانند جاده ها، خیابان ها، مراکز تفریحی، فروشگاه ها، مساجد، فرودگاه ها، ایستگاه‌های اتوبوس، قطار، مترو و تاکسی و رستوران‌ها برای شناسایی افراد مبتلا به این بیماری استفاده کرد.

او ادامه داد:اصلی‌ترین علت ایجاد پیشرفت و توسعه برای تولید چنین محصولی حمایت‌ها و مشارکت‌های بسیار سازمان‌های دولتی از شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان بوده است.

مدیر عامل شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان اضافه کرد:سطح کیفیت و کاربری این محصول بسیار بالا است و هیچ نمونه خارجی هم در دنیا ندارد و در تلاش هستیم تا بتوانیم این دستگاه‌ها را با کمترین قیمت در بازار‌های مختلف سراسر کشور ارائه دهیم.

بشیر نیا در مورد میزان تولید این دستگاه‌ها در شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان افزود:از انجایی که در حال حاضر شاهد وجود ویروس کرونا در تمامی مناطق استان هستیم به همین خاطر توانستیم با دریافت تسهیلات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی میزان تولید این دستگاه‌های تب سنج را در شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی افزایش دهیم به طوری که هم کنون میزان تولید این دستگاه‌ها در شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان ماهانه ۱۰۰ دستگاه است.

او ادامه داد:در حال حاضر بیش از ۳۰ نفر از متخصصان این حوزه در خط تولید این محصول در شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان مشغول فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت‌های نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان یادآور شد:هم کنون تنها صادرات داخلی این دستگاه به استان تهران و از آن به دیگر استان‌ها صورت می‌گیرد.

بشیر نیا اضافه کرد: پیش بینی می‌شود این دستگاه طی ماه اینده در سراسر سطح شهر اصفهان نصب و مجهز شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.