صدور مجوز ساخت آزاد راه اصفهان به شیراز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اخذ مجوز هیات وزیران با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی، جهت ساخت آزاد راه اصفهان – شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این آزاد راه یکی از طولانی‌ترین آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود گفت: این آزادراه در محدوده استان اصفهان (سه راهی مبارکه تا ایزدخواست) به طول ۱۱۴.۵ کیلومتر است که با برآورد ۸۱۰۰ میلیارد ریال مجوز هیئت وزیران با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی را اخذ کرد و در حال مطالعه و انتخاب سرمایه گذار است.

علیرضا قاری قرآن افزود: طول این قطعه از آزادراه ۱۱۴.۵ کیلومتر است و در حال حاضر این فاصله بزرگراهی ۱۲۶ کیلومتر بوده که با تکمیل آزادراه علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، فاصله این دو نقطه نسبت به مسیر فعلی ۱۳ کیلومتر کاهش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان- شیراز تنها در اتصال این دو شهر گردشگرپذیر به یکدیگر خلاصه نمی‌شود، گفت: مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور از خط اتصال این دو کلانشهر به هم می‌گذرد و بهره برداری از این آزادراه علاوه بر کوتاه کردن مسیر سفر از شمال به جنوب کشور، صرفه‌جویی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریالی با کاهش در"مصرف سوخت، استهلاک خودروها، تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی و سوانح رانندگی" به همراه دارد.

قاری قرآن با بیان اینکه آزاد راه اصفهان-شیراز بخشی از کریدور آزادراهی شمال- جنوب است، افزود: افزایش ایمنی و کاهش خسارات جانی به میزان تقریبی ۵ درصد، همچنین کاهش خسارت سالانه ناشی از سوانح به میزان تقریبی ۱۸۷ میلیارد ریال از دیگر ویژگی‌ها و مزایای تکمیل این مسیر آزادراهی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه با ساخت این آزاد راه زمان سفر در این مسیر به سه ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد گفت: فاصله اصفهان (سه راهی مبارکه) تا شیراز از مسیر بزرگراهی کنونی ۴۵۹ کیلومتر است و در حال حاضر زمان سفر در این مسیر ۵ ساعت ونیم به طول می‌انجامد.

او افزود: با احداث آزاد راه اصفهان شیرازطول مسیر به ۳۷۲ کیلومتر کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار