مسئول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا استان سمنان:

فعالیت طلاب برای مبارزه با کرونا در استان سمنان

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان گفت: ۴۰۵ نفر از طلبه‌های استان سمنان در زمینه‌های پشتیبانی، غسل و دفن فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان مسئول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا استان سمنان گفت: طلبه‌های برادر و خواهر و روحانی‌های استان سمنان از روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در شهر‌های مختلف استان به فعالیت مشغولند و بسیاری نیز به صورت خودجوش در حال فعالیت هستند که تعداد آن‌ها در دست نیست.

او غسل اموات را یکی از فعالیت‌های طلبه‌ها و روحانیون دانست و گفت: باتوجه به اینکه بسیاری به انجام غسل و کفن میت ورود پیدا نمی‌کنند، طلبه‌ها به این امر وارد شدند وبرای حفظ حرمت اموات مؤمنان، اقامه نماز و دفن را برعهده دارند.

رستمیان ادامه داد: طلاب و روحانیون به منظور روحیه دادن به بیماران کرونایی با رعایت تمام ضوابط بهداشتی در بیمارستان‌ها حاضر می‌شوند که به گفته کادر درمانی، اجرای این طرح در روند بهبود بیماران تاثیرگذار بوده است.

مسئول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا استان سمنان اضافه کرد: در میدان مبارزه با کرونا، فرماندهی برعهده کادر درمان، پزشکان و پرستاران است و ما روحانیون و طلبه‌ها تنها به منظور کمک به این افراد، مشغول به کار هستیم.

رستمیان، پشتیبانی را از دیگر اقدامات طلبه‌ها دانست و تصریح کرد: پشتیبانی کار دیگر طلبه‌ها است که در این زمینه، مهم‌ترین اقدام آن‌ها تولید آبمیوه تازه برای بیماران زیر نظر نماینده بهداشت و درمان است.

او بیان کرد: روزی ۳ نوبت انواع نوشیدنی تهیه و پس از بسته بندی و پلمب بهداشتی، در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

مسئول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا استان سمنان اظهار داشت: همراهی با گروه‌های جهادی برای ضدعفونی کردن معابر، انجام فعالیت‌های فرهنگی، ترویج و مشاوره جهت ماندن مردم در خانه، از دیگر اقدام‌های طلبه‌های استان سمنان است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.