تراز تجاری استان در تجارت مرزی به مثبت یک میلیارد دلار رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت:درسال گذشته تراز تجاری استان در تجارت مرزی به مثبت یک میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، شهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در اولین جلسه شورای مبادلات مرزی استان،  با اشاره به صادرات یک میلیارد د و ۸۵۰ میلیون دلار و واردات حدود ۸۵۰ میلون دلار از مرز‌های استان در سال گذشته، گفت: درسال گذشته تراز تجاری استان در تجارت مرزی و صادرات و واردات به مثبت یک میلیارد دلار رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: ۵۴ درصد از صادرات استان از بازارچه‌ای مرزی و ۷۶ درصد نیز از گمرکات استان انجام شده است.

او با اشاره به واردات حدود ۸۵۰ میلیون دلار انواع کالا از مرز‌های استان هد کشور، ادامه داد: ۸۱ درصد از این میزان واردات از گمرکات و بقیه نیز از بازارچه‌های مرزی استان صورت گرفته است.

شهدی همچنین از سهمیه ۱۰۰ میلیون دلاری واردات از بازارچه‌های مرزی استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان سهیمه برابر ۵۰ درصد واردات کل بازرچه‌های مرزی کشور است که به بازارچه‌های مرزی استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

در این جلسه طرح ایجاد بازاچه‌های موقت مرزی توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان مطرح و در خصوص نحوه فعالیت و شکل گیری و روند دریافت مجوز‌های لازم در این زمینه بحث و تبدل نظر شد.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.