تلاش نافرجام هواپیمای جاسوسی آمریکا برای هک سامانه پدافندی اس-۴۰۰ در سوریه

یک هواپیمای جاسوسی آمریکا که قصد هک کردن سامانه پدافندی اس-۴۰۰ در پایگاه نظامی سوریه را داشت، توسط یک جنگنده روس از منطقه دور شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المصدر نیوز، یک هواپیمای نظامی آمریکا که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی سوریه و هک سامانه پدافندی اس-۴۰۰ را داشت، از سوی یک هواپیمای روسی رهگیری شد.

بنابر اعلام یک نشریه روسی، نیروی هوایی روسیه یک جنگنده سوخو-۳۵ را مامور رهگیری هواپیمای جاسوسی پی-۸ پوسایدون که از شرق به سمت ساحل سوریه نزدیک می‌شد، کرد. هواپیمای جاسوسی آمریکا در تلاش بود تا همزمان با پرواز در نزدیک خط ساحلی سوریه، سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ واقع در پایگاه حمیمیم را هک کند.

هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا قصد هک سامانه پدافندی اس-۴۰۰ سوریه را داشت، اما با ارسال فرکانس‌های اشتباه، از این کار منصرف شد، زیرا سامانه پدافندی اس-۴۰۰ در حالت آمادگی کامل جنگی و آماده شلیک بود و همزمان یک جنگنده روسی نیز برای رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا از آشیانه خارج شد.

رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده سوخو-۳۵ روسیه، به شدت از سوی واشنگتن مورد انتقاد قرار گرفت. واشنگتن این اقدام را تهدیدی برای هواپیما‌های خود در منطقه دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار