سازمان ملل گزارش خود درباره نقض تحریم‌های کره شمالی را حذف کرد

سازمان ملل گزارشی ادعایی خود را درباره اینکه کره شمالی در سال گذشته به کمک چین اقدام به نقض تحریم‌ها کرده است، از دسترس خارج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، سازمان ملل در گزارشی مدعی شد که کره شمالی در سال گذشته به کمک صنعت کشتیرانی چین، تجارت زغال سنگ و فراورده‌های نفتی را افزایش داده و تحریم‌های این سازمان را نقض کرده است.

این گزارش سالانه که از سوی کارشناسان تحریم سازمان ملل متحد تهیه شده و بصورت آنلاین قابل دسترسی بود ساعاتی بعد در روز جمعه و بدون هیچ توضیحی از دسترس خارج شد.

در این گزارش با انتشار تعدادی عکس و نقشه حمل و نقل دریایی آمده است که کره شمالی تحریم‌های سازمان ملل متحد در حوزه صادرات زغال سنگ و همچنین محدودیت در واردارت نفت تصفیه شده را نقض کرده است.

در این گزارش با استناد به داده‌های دریافت شده از کشوری که نامش ذکر نشده، تخمین زده شده است که کره شمالی بین ماه‌های ژانویه و اوت سال گذشته میلادی ۳.۷ میلیون تن زغال سنگ صادر کرده و از این طریق ۳۷۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

بر اساس این گزارش، بیشتر صادرات زغال سنگ، از کشتی‌های کره شمالی به شناور‌های چینی منتقل شده است که اغلب برای تحویل محموله‌ها از رودخانه یانگ‌تسه عبور می‌کردند.

در گزارش سازمان ملل متحد همچنین آمده است که کره شمالی از حد تعیین شده واردات ۵۰۰ هزار بشکه نفت تصفیه شده در سال فراتر رفته است. در این گزارش با استناد به داده‌های بدست آمده از طریق آمریکا تاکید شده است که کره شمالی بین ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۹، بیش از ۳.۸۹ میلیون بشکه نفت تصفیه شده وارد کرده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، چین و روسیه که از متحدان کره شمالی به شمار می‌روند از سازمان ملل متحد خواسته‌اند «شواهد قاطع تری» برای ادعاهایش ارائه کند.

چین متحد اصلی سیاسی و اقتصادی کره شمالی است، اما از تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ حمایت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار