رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم مجموع برآورد‌های اولیه از خسارت‌های سیل به کشاورزی قم را ۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، عباس پورمیدانی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم اظهار کرد:مجموع برآوردهای اولیه از خسارت‌های سیل و سرمازدگی امسال به مزارع و باغ‌های استان ۳۲ میلیارد تومان است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون طی سه نوبت مزارع و باغ‌های استان تحت تاثیر خسارت‌های ناشی از سیل و تگرگ قرار گرفته است و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص برآورد خسارت کرده‌اند.

پورمیدانی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، تذکر‌های لازم به بهره‌برداران و کشاورزان داده و راهکار‌هایی نیز برای جلوگیری از افزایش خسارت‌ها به آنان ارائه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد: ازآنجاکه خسارت‌های ناشی از سیل، سرما و تگرگ به‌طور کامل قابل جلوگیری و مدیریت کردن نیست، به هر صورت خسارت‌هایی به کشاورزان استان وارد شد.

پورمیدانی گفت: این خسارت‌ها براساس ارزیابی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی رصد و در سطح ملی و استانی به اطلاع مسئولان و دستگاه‌های متولی رسید.

او افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم اقدام‌های لازم برای پیگیری جبران این خسارت‌ها که به زیرساخت‌های کشاورزی و محصولات کشاورزان استان قم واردشده است را در حد توان انجام خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: یکی از بهترین راهکار‌ها برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل، سرمازدگی و تگرگ به مزارع و باغ‌ها، بیمه کردن زیرساخت و محصولات است و ما از کشاورزان استان می‌خواهیم در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۴۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
قم هم ابش شوره و هم زمینهایش // کشاورزیش کجا بوده
آخرین اخبار