شکست دولت آمریکا در مقابله با کرونا

روزنامه واشنگتن پست فاش کرد صادرات ماسک‌های آمریکایی و اقدامات دولت این کشور شکست آمریکا را در ارزیابی میزان خطرناک بودن کرونا و کسب آمادگی مقابله با آن ثابت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست فاش کرد برخی شرکت‌های آمریکایی به تشویق و حمایت دولت آمریکا در ۲ ماه ژانویه و فوریه گذشته میلیون‌ها دلار ماسک و لوازم پزشکی به چین صادر کرده اند.

طبق گزارش‌های اقتصادی و سند‌های دولتی که این روزنامه به آن‌ها دست یافته است، ارزش تجهیزات پزشکی صادر شده به چین در این ۲ ماه در مقایسه با مقادیر مشابه سال گذشته هزار درصد بیشتر بوده است.

به اعتقاد واشنگتن پست این مسئله، شکست دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را در ارزیابی میزان خطرناک بودن کرونا و کسب آمادگی مقابله با آن ثابت می‌کند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود دولت چین را به دروغ‌گویی درباره تلفات ویروس کرونا در این کشور متهم کرد.

دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۳۷ هزار و ۸۴ نفر رسید. همچنین تاکنون ۷۰۶ هزار و ۸۰۰ نفر در ایالات مختلف آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به تازگی دولت ترامپ از طرح ۳ مرحله‌ای برای بازگشایی اقتصادی این کشور و بازگشت به شرایط پیش از اعمال محدودیت‌های مربوط به کرونا، رونمایی کرد.

با این حال، مقامات بهداشتی و کارشناسان بر این باورند این امر می‌تواند منجر به موج جدید شیوع این ویروس و قربانی شدن شمار بیشتری از مردم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار