ثبت نام ۳۰ هزار واحد صنفی در سامانه وزارت بهداشت

۳۰ هزار واحد صنفی در استان چهارمحال و بختیاری در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ثبت نام ۳۰ هزار واحد صنفی معادل ۷۵ درصد از ۴۰ هزار واحد موجود در استان تا جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ در سامانه Salamat.gov.ir خبر داد.

او افزود: ثبت نام از صنوف تا پنجم اردیبهشت ۹۹ تمدید شد.

جزایری با اشاره به اینکه فاز دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی تحت عنوان فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ۹۹ آغاز شد، اضافه کرد: ۱۲۱ تیم تخصصی دو نفره امر آموزش و راهنمای صنوف برای ثبت نام در سامانه Salamat.gov.ir را انجام می‌دهند.

او ادامه داد: اصناف بعد از ثبت نام در سامانه ذکر شده یک کد رهگیری دریافت می‌کنند که باید در محل صنف خود نصب کنند، همچنین الزامات ایمنی و بهداشتی طبق پرتکل‌های بهداشتی باید کاملا رعایت شود.

جزایری با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار لیتر آب ژاول در شهرکرد و یک هزار لیتر در شهرستان‌های اردل و لردگان به‌صورت بومی و ارزان قیمت تولید می‌شود گفت: ۱۱ تیم مشترک از دستگاه‌های مختلف شامل اتاق اصناف، اماکن نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت از اصناف سرکشی کرده و بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

او به آغاز پرواز‌های کویت اشاره کرد و افزود: در پرواز اول ۶۳ مسافر از چهارمحال و بختیاری بودند که همگی مورد غربالگری قرار گرفتند، نمونه گیری‌های لازم انجام و نتایج آزمایش دو نفر آن‌ها مثبت اعلام شد، دیگر افراد حاضر در این پرواز اهل استان باید ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بمانند و الزامات بهداشتی را رعایت کنند.

جزایری اضافه کرد: در پرواز دیگر ۱۱۸ نفر از مسافران اهل این استان بودند، اسامی این افراد استخراج شدند، آزمایشات لازم صورت گرفته و منتظر نتایج این آزمایشات هستیم.

او ادامه داد: عشایر از سه گذرگاه وارد چهارمحال و بختیاری می‌شوند، از همین رو سه تیم آماده شده است تا به جهت سنجش و غربالگری عشایر در این گذرگاه‌ها ورودی مستقر شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عاتمتاج خوئ
۰۰:۰۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
نانوائی