تداوم اجرای پروژه‌های مرمت بنا‌های تاریخی اردبیل در سال ۹۹

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل از تداوم اجرای پروژه‌های مرمت بنا‌های تاریخی اردبیل خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌ها در این حوزه مرمت کاروانسراهاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت:‌  کاروانسراهای قانلی بولاغ مشگین‌شهر و شاه عباسی صائین در شهرستان نیر از بناهای تاریخی مهم استان بوده که با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته به ثبت ملی رسیده و عملیات مرمت در این بناها با جدیت دنبال می‌شود.

او تلاش برای ثبت جهانی این کاروانسراها را از موارد مورد پیگیری دانست و افزود:‌ در صدد هستیم تا این دو کاروانسرا در لیست پرونده کاروانسراهای ایران برای ارسال به سازمان یونسکو برای ثبت جهانی، قرار بگیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل مرمت بناهای تاریخی در سطح استان را از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار برشمرد و تصریح کرد:‌ امسال نیز اقدامات در این حوزه تداوم خواهد داشت.

لطفی افزود: از جمله برنامه‌های مرمت آثار و بناهای تاریخی در استان، مرمت غارهای تاریخی گلستان، مرمت پل قیرمیزی کورپی و نیز ساماندهی کاروانسرای شاه عباسی در منطقه صائین بوده که امسال در اولویت فعالیت‌های معاونت میراث فرهنگی قرار گرفته است.

او بناهای تاریخی را معرف تمدن و قدمت فرهنگی هر منطقه دانست و بیان کرد:‌ با توجه به اهمیت این بناها عملیات مرمت به صورت مستمر در بناهای تاریخی در سطح استان انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا با مرمت این ابنیه‌ها زمینه برای معرفی هر چه بیشتر تاریخ و تمدن استان در سطح ملی و بین‌المللی را فراهم آوریم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.