بهره‌مندی دانش‌آموزان استثنایی از آموزش‌ مجازی

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: با تعطیلی مدارس آموزش‌های مجازی به دانش آموزان استثنایی نیز مانند مدارس عادی ارائه می‌شود و هیچ مشکلی در ارائه‌ی آموزش‌ها به صورت مجازی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، خوشبخت رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانش آموزان استثنایی آموزش‌های درسی را در تمامی مقاطع تحصیلی دریافت می‌کنند، افزود: با تعطیلی مدارس آموزش‌های مجازی به دانش آموزان استثنایی نیز مانند مدارس عادی ارائه می‌شود و هیچ مشکلی در ارائه‌ی آموزش‌ها به صورت مجازی وجود ندارد.

خوشبخت گفت: تا زمانی که شبکه‌ی شاد راه‌اندازی نشده بود، دانش آموزان استثنایی نیز آموزش‌ها را از طریق شبکه‌های مجازی دریافت و همچنین برخی همکاران نیز تکالیف را از طریق اولیا به دانش آموزان ارائه می‌کردند، البته هنوز آموزش دروس عملی به دانش آموزان ارائه نشده است.

او افزود: دانش آموزان نابینا آموزش‌های درسی را از طریق ویس و دانش آموزان ناشنوا نیز آموزش‌ها را به صورت تصویری از معلمان خود دریافت می‌کنند.

او گفت: با راه اندازی شبکه‌ی شاد، ارائه‌ی آموزش‌ها از طریق شبکه‌ی شاد به دانش آموزان استثنایی از روز دوشنبه تدوام خواهد داشت.

رییس اداره آموزش و پرورش استثایی استان با اشاره به مشکلات ناشی از تعطیلی مدارس استثنایی، گفت: برخی از دانش آموزان ساکن در روستا‌ها و کسانی که از لحاظ مالی به فضای مجازی دسترسی ندارند، خدمات کم‌تری نسبت به سایر دانش آموزانی که در فضای مجازی آموزش می‌بینند، دریافت می‌کنند.

او  افزود: معلمان زیادی به عنوان معلم جهادگر برای تدریس به دانش آموزان در مناطق محروم و روستایی حضور یافته‌اند.

او با بیان این‌که راه اندازی آموزش مجازی تجربه‌ای نو در کشور بوده است، گفت: قطعا هر اقدامی که برای اولین بار انجام می‌شود، ایراداتی نیز خواهد داشت و مدت زمانی برای رفع تمامی ایرادات آن لازم است در این راستا ایرادات آموزش مجازی نیز به وزارت خانه گزارش شده و رفع می‌شود.

خوشبخت، آموزش مجازی را فرصتی مطلوب در زمینه‌ی آموزش دانست و گفت: قبلا با تعطیلی مدارس در مقطع زمانی سال تحصیلی به دلیل بارش سنگین برف، دانش آموزان نمی‌توانستند در مدرسه حضور داشته باشند، با راه اندازی سامانه‌ی شاد، فضایی مناسب برای بهره‌مندی دانش آموزان از آموزش‌های مجازی و جبران مطالب عقب افتاده‌ی درسی در ایام تعطیلی فراهم شده است.

او افزود: علی رغم سختی‌ها، آموزش مجازی می‌تواند روشی مطلوب برای ارائه‌ی آموزش‌های لازم در سال‌های آتی برای دانش آموزان استثنایی شود.

او با بیان این‌که در حال حاضر نزدیک به پنج هزار دانش آموز در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند، گفت: از این تعداد،۹۵۰ دانش آموز نیز به صورت دانش آموزان تلفیقی که از لحاظ ذهنی مشکلی ندارند، در مدارس عادی زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار