مدیر کل دفتر حفاظت محیط زیست و حیات وحش مطرح کرد؛

تنها مشکل ما در انتقال یوز‌ها تهیه دارو بود

منتظمی گفت: تنها مشکلی که در انتقال یوز‌ها به منطقه توران با آن رو به رو بودیم بحث دارو بود.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،شهاب الدین منتظمی مدیر کل دفتر حفاظت محیط زیست و حیات وحش در نشست خبری انتقال یوز ایرانی به توران که صبح امروز (یکشنبه ۳۱ فروردین ماه) برگزار شد، اظهار کرد: برای انتقال یوز‌ها ۵ تا ۶ منطقه مدنظر بود که اقدام یوز‌ها به پارک ملی توران اقدام فوق العاده کارشناسی و ریسک پذیری بود.

او با اشاره به اینکه تصمیم جدی برای انتقال یوز‌ها به توران هفته دوم اسفندماه مشخص شد، گفت: شاکله اطلاع رسانی در سیستم، چارچوب‌هایی برای خودش دارد که باید رعایت شود.

مدیر کل دفتر حفاظت محیط زیست و حیات وحش بیان کرد: نزدیک به دوماه در تلاش برای انتخاب خودروی مناسبی برای انتقال باکس‌ها بودیم.

او با اشاره به اینکه در انتقال یوز‌ها تنها با بحث مشکل دارو مواجه بودیم، مطرح کرد: داروی خاصی که احتیاج داشتیم در کشور وجود داشت، اما توزیع نشده بود که با همکاری سازمان دامپزشکی این دارو تهیه شد.

منتظمی با اشاره به اینکه تکثیر کوشکی و دلبر اولویت دوم سازمان است، عنوان کرد: تلاش ما زادآوری طبیعی برای یوز‌های ایرانی است، اما اگر در زیستگاه شرایط طوری فراهم شود که نتیجه بخش باشد قطعا برنامه‌هایی برای زادآوری آن‌ها خواهیم داشت.

او مطرح کرد: در این راستا برنامه جامعی برای پایش تمام زیستگاه‌های یوزپلنگ ایرانی داریم، چون این یک نیاز است و باید با تجهیز امکانات به روز در این زمینه پیشرفت کنیم، چون زیستگاه باید امن باشد تا حیوان در آرامش به سر ببرد.

منتظمی درباره سگ‌های بدون صاحب عنوان کرد: وجود سگ‌های بدون صاحب برای یوز‌ها و توله‌های آن‌ها خطرناک است هر چند سازمان محیط زیست متولی این کار نیست و باید دست به دامان وزارت کشور شود، اما سعی می‌کنیم که برای مناطق حفاظت شده به ویژه زیستگاه یوزپلنگ‌ها برنامه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار