در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فعالیت ۸ شرکت عضو پارک فناوری در زمینه مبارزه با کرونا

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: ۸ شرکت عضو این پارک در زمینه مبارزه و کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور مشغول به فعالیت هستند.

مجید دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو  با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری به عنوان یک نهاد حمایتی برای کمک به اعضای خود اقدامات متفاوتی انجام داده‌اند. پارک علم و فناوری شریف نیز در دو محور به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران عضو پارک یاری رسانده است و علاوه بر تامین و تدارک محتوای آموزشی و تقویتی، در پرداخت اجاره شرکت‌ها، تخفیف یا بخشودگی در نظر گرفته شده است.

او افزود: اجاره فروردین و اردیبهشت شرکت های دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری شریف بخشیده شده و برای پرداخت اجاره پایان سال گذشته نیز دو ماه یعنی تا پایان اردیبهشت ماه سال  جاری به شرکت‌ها مهلت داده شده است، همچنین به دوره رشد شرکت‌ها نیز سه ماه اضافه شده است.

دهبیدی‌پور ادامه داد: برای تقویت فعالیت شرکت‌ها در شرایط بحرانی اعتبار گرنت ۲۵۰ میلیون تومانی را برای اعضا در نظر گرفته‌ایم که سهم هر شرکت از این بسته گرنت چهار میلیون تومان خواهد بود. این حمایت‌ها در حد توان پارک علم و فناوری شریف و برای تسهیل‌گری شرایط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان طراحی شده تا از طریق کمک‌های مالی ارائه شده بتوانند از شرایط اقتصادی کنونی عبور کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: در تسریع امور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عضو پارک؛ معرفی نامه‌ها و توصیه نامه‌ها با سرعت بیشتری نیز صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید: درخواست کشورهای اروپایی برای واردات کیت تشخیص کرونا از ایران


 تعامل صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در مورد فعالیت‌ها و دستاورد‌های شرکت‌های عضو پارک در زمینه مبارزه و کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: هشت شرکت عضو پارک در این زمینه فعالیت می‌کنند. تامین دستگاه اکسیژن‌ساز، طراحی و تامین جعبه نقل و انتقال غذای گرم به نام هات‌باکس و پوشش‌های تولیدکننده فتوکاتالیست دارای قابلیت از بین برنده عفونت، بخشی از فعالیت فناوران عضو پارک علم و فناوری شریف در شرایط کنونی است. علاوه بر آن تهیه محلول‌ها و مواد ضدعفونی کننده نیز از دیگر دستاورد‌های فناوران عضو پارک برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا بود که این مواد ضدعفونی کننده بخشی از نیاز دانشگاه صنعتی شریف را نیز تامین کرد.

دهبیدی پور در مورد تعامل صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک گفت: شرکت‌ها برای حیات و تداوم فعالیت خود به خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی نیاز دارند. اگر کمک وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی نبود توفیق فعلی فناوران در زیست بوم نوآوری وجود نداشت.

او در پایان گفت: حمایت این نهاد‌ها یک زنجیره از خدمات را در کشور ایجاد کرده است برای مثال خط اعتباری صندوق‌های پژوهش و فناوری توسط صندوق نوآوری و شکوفایی به تامین فضای استقرار و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری کمک کرده است. نهاد‌های حامی فناوری باعث بزرگتر شدن شرکت‌ها و بالا رفتن توانایی مواجهه آن‌ها با چالش‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار