رئیس پلیس‌راه استان سمنان خبر داد؛

کاهش تصادفات منجر به فوت در راه‌ های استان سمنان

سرهنگ تقی کبیری گفت: تصادفات منجر به فوت در راه‌ های استان سمنان در نوروز سال جاری ۴۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس‌راه استان سمنان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان سمنان در نوروز سال جاری ۴۲ درصد کاهش داشته است، گفت: تصادفات جرحی ۵۶ درصد کاهش و خسارتی ۸۲ درصد کاهش داشت.

او با بیان اینکه شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی منجر به کاهش ۶۳ درصدی تردد‌ها در سطح استان شد، افزود: در ایام نوروز ۹۹ آمار تصادفات درراه‌های استان سمنان ۷۵ درصد کاهش داشت.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به آمار‌های مقایسه‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: تصادفات منجر به فوت درراه‌های استان طی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ سه درصد کاهش و تصادفات جرحی نیز ۱۱ درصد افزایش داشته است.

کبیری با تأکید بر اینکه طی سال ۹۷ تعداد ۲۷۱ نفربر اثر تصادفات در راه‌های استان جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: این میزان با یک درصد افزایش در سال ۹۸ به ۲۷۴ نفر رسید.

او بابیان اینکه واژگونی و خروج از جاده با ۵۲ درصد بیشترین فراوانی را ازنظر علت تصادفات درراه‌های استان طی سال گذشته به خود اختصاص داد، افزود: در این مدت ۶۶ درصد کل تصادفات به تعداد ۱۸۲ فقره در مسیر تهران-مشهد و بالعکس رخ‌داده است.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۳۳۶ هزار خودرو درراه‌های استان اعمال قانون شده است، گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۸ خودرو نیز به دلیل انجام تخلفات حادثه‌ساز، برخورد قانونی صورت گرفت.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار