بازگشایی پاساژها و برخی مراکز کم‌خطر در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان گفت:پاساژ‌ها و برخی مراکز کم‌خطر و با میزان خطر متوسط که بسته بودند از امروز بازگشایی می‌شود، اما تنها تا ساعت ۱۷ اجازه فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان شامگاه یکشنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، درباره مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان اظهار داشت: بوستان‌های استان تنها برای تردد و عبور بازگشایی شده و هرگونه تجمع، استقرار و اتراق در پارک‌ها ممنوع است.

او افزود: برگزاری هرگونه مراسم و نماز جماعت در مساجد تا ۱۵ اردیبهشت ماه ممنوع است و برای بعد از این تاریخ نیز شرایط بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود. پاساژ‌ها و برخی مراکز کم‌خطر و با میزان خطر متوسط که تا دیروز بسته بود از امروز بازگشایی می‌شود، اما تنها تا ساعت ۱۷ اجازه فعالیت دارند. چایخانه‌ها، فست‌فود‌ها و غذاخوری‌هایی که در پاساژ‌ها مستقر هستند نیز هنوز اجازه فعالیت ندارند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به آغاز فعالیت هستند، گفت: در نشست امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مقرر شد جمع‌آوری وجوه نقدی صرفاً با مجوز هلال احمر صورت گیرد؛ بنابراین مردم دقت داشته باشند به مراکزی کمک کنند که از هلال احمر مجوز دارند.

وی ادامه داد: مقرر شد با هماهنگی مخابرات پهنای باند در اختیار صدا و سیمای استان به منظور پخش برنامه‌های زنده ویژه ماه مبارک رمضان قرار گیرد. قرار است دعای ابوحمزه هر شب از ۴ مسجد شامل مسجد امام (ره)، مسجد جامع، گستان شهدا و مسجدسید به صورت زنده از شبکه استان اصفهان پخش شود.

غلامی در پاسخ به سوالی درباره به وجود آمدن بازار سیاه دستکش گفت: کمیته تخصیص و توزیع اقلام بهداشتی در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده و بر این امر نظارت دارد و قرار شد دستکش در تمام داروخانه‌ها و فروشگاه‌های شهرداری با قیمت معین به فروش برسد. اگر مردم تخلفی مشاهده کردند با شماره ۳۱۱۳ که با شماره ۱۳۵ تعزیرات هماهنگ است تماس بگیرند تا بلافاصله بررسی و برخورد شود.

او درباره تمهیدات اقتصادی تصریح کرد: این تمهیدات که از سوی ستاد ملی نیز اعلام شده شامل پرداخت یارانه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی است. همچنین ثبت‌نام برای دریافت وام یک میلیون تومانی از روز گذشته آغاز شد و، چون شاهد ایجاد تجمع در دفاتر بودیم مهلت ثبت‌نام تا ۱۸ اردیبهشت تمدید شد. همچنین امروز اعلام شد نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت سیمکارت نیست و متقاضیان می‌توانند پس از ثبت‌نام اینترنتی سیمکارت همراه اول را به وسیله پست دریافت کنند. از طرف دیگر بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه به بنگاه‌ها پرداخت می‌شود و اگر دولت مصوبه جدیدی برای ارائه تسهیلات داشته باشد از سوی ستاد ملی اعلام می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان تأکید کرد که ساعت کار ادارات همچنان از ۷ صبح تا ۱۴ است و ادارات استان باید با حضور حداکثر دو سوم کارمندان فعالیت کنند.

او بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان همچنان به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد در جریان است، اما طبق اعلام آموزش و پرورش امتحانات در فرصت مناسب به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

غلامی در پاسخ به اینکه چرا با تجمع گسترده مردم در بوستان‌های اصفهان برخوردی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: بوستان‌های استان تنها برای عبور و پیاده‌روی باز شده و در جلسه مقرر شد پارکبان‌های شهرداری و نیروی انتظامی این موضوع را کنترل کنند و از امروز با تجمع در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها برخورد شود و اگر مردم از این مصوبه عدول کردند، این موضوع مجدداً در ستاد استانی بررسی و قطعاً بوستان‌ها دوباره تعطیل خواهد شد.

او درباره مشکلات اینترنت و عدم دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان در برخی مناطق به اینترنت اضافه کرد: نشستی با مدیرکل امور زیرساخت داشتیم و مقرر شد مشکلات قطعی اینترنت را بررسی کنند و فکر می‌کنم با برگزاری این جلسه این مشکلات مرتفع شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان درباره تمهیدات اقتصادی برای ماه مبارک رمضان برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر اظهار داشت: دولت یارانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی را همراه با یارانه این ماه پرداخت خواهد کرد. همچنین با همکاری خیران طرح کمک مومنانه در استان اصفهان نیز اجرا می‌شود که قرار است توزیع کمک‌های نقدی و بسته‌های معیشتی با نظارت امام جمعه اصفهان و استانداری پیگیری و مدیریت شود.

او درباره تجمع در مراکز فروش سیمکارت که ممکن است منجر به گسترش بیماری شود، افزود: متأسفانه درباره وام یک میلیونی تصور نمی‌شد که این اقدام منجر به تجمع شود، اما مهلت ثبت‌نام سیمکارت تا ۱۸ اردیبهشت تمدید شد. از طرف دیگر تا هر زمان که مهلت ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی تمدید شود طرح اهدای رایگان سیمکارت نیز تمدید می‌شود که فعلاً تا ۱۸ اردیبهشت تمدید شده و ثبت‌نام آن به صورت اینترنتی است.

غلامی با بیان اینکه ورود به چند شهرستان استان از جمله چادگان، باغبهادران و سمیرم همچنان ممنوع است، ادامه داد: تردد به سایر شهر‌های استان آزاد است، اما چون هیچ امکانات اقامتی برای خدمات‌دهی وجود ندارد، بنابراین سفر به استان اصفهان معنایی ندارد و نباید انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب غلامی در روزهای تعطیل بودن پارک ها ،وضعیت پارک ها را دراصفهان دیدیم وای به حالا که تعطیلی برداشته شد.