ساخت سیستم یونیزه کننده هوا برای از بین بردن ویروس کرونا در دانشگاه کاشان

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان گفت:محققین پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان توانستند یک سیستم یونیزه کننده هوا برای از بین بردن ویروس کرونا بسازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید منعم زاده معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور اظهار داشت: یکی از مهمترین نیاز‌های خانواده‌ها برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده است.

او با بیان اینکه محققان و پژوهشگران گروه بیوتکنولوژی دانشگاه کاشان موفق به ساخت یک نوع محلول طبیعی، بی خطر و پایدار برای مبارزه با کرونا شده‌اند، ابراز داشت: این محلول بر پایه اسیدی و مخلوطی از ترکیبات گیاهی است.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه خواص اجزای پایه اسید و ترکیب گیاهی این محلول کاملاً طبیعی است، تصریح کرد: خواص ضد ویروس و ضد باکتری اجزای تشکیل دهنده این محلول توسط سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا مورد تأیید قرار گرفته است.

او با بیان اینکه از این محلول می‌توان برای ضدعفونی کردن دست و سطوح استفاده کرد، خاطرنشان کرد:، چون این محلول جز ترکیبات بی خطر است می‌توان از آن برای میوه و سبزیجات نیز استفاده کرد.


منعم زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت محققین پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان در ساخت سیستم یونیزه کننده هوا برای از بین بردن ویروس کرونا افزود: این دستگاه پیشرفته برای یونیزه کردن هوا و ایجاد اوزون جهت ضدعفونی محیط بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه این دستگاه با یونیزه کردن هوا و تولید اوزون باعث ضد عفونی کردن محیط می‌شود، گفت: ضد عفونی کنندگی و گندزدایی با اوزون به علت ماهیت گازی شکل آن می‌تواند به صورت کامل تمامی سطوح قابل دسترس و غیر قابل دسترس را پاکسازی نماید.


معاون پژوهشی دانشگاه کاشان همچنین از کسب رتبه هشتم این دانشگاه در نظام رتبه بندی علوم جهان اسلام آی اس سی ۲۰۱۹ در میان دانشگاه‌های جامع کشور خبر داد و یادآور شد: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه بندی با ۵۰.۲۲ امتیاز در بین دانشگاه‌های جهان اسلامی در جایگاه ۱۰۱ تا ۱۲۵ قرار گرفت.

او با بیان اینکه در این رتبه بندی حدود ۲۳۰ دانشگاه از کشور‌های اسلامی حضور داشتند، اظهار داشت: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام ISC دانشگاه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که حداقل ۸۰۰ مدرک در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۵ در پایگاه وب آو ساینس (WoS) به ثبت رسانیده باشند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.