خسارت میلیاردی کرونا به شهرداری سمنان

سرپرست معاونت توسعه مدیریت شهرداری سمنان بابیان اینکه ویروس کرونا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی را به تعطیلی کشاند، گفت: کرونا ۱۷ میلیارد تومان به شهرداری سمنان خسارت زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا شربتدار سرپرست معاونت توسعه مدیریت شهرداری سمنان ضمن بیان اینکه هم‌زمان با شیوع کرونا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی تعطیل و با کاهش درآمد مواجه شدند، گفت: این حوادث که عدم تحقق میانگین ۴۷ درصد درآمد‌ها در اسفند گذشته به دنبال داشت باعث خسارت ۱۷ میلیارد تومانی به شهرداری سمنان شد.

او بابیان اینکه در اسفندماه گذشته نیز ۴۷ درصد از عوارض‌های ساختمانی وصول نشدند، افزود: ۵۵ درصد عوارض متمرکز و در موارد مرتبط با کمیسیون ماده صد نیز ۴۲ درصد کاهش درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت شهرداری سمنان بابیان اینکه برای جبران خسارت کاهش درآمد شهرداری‌ها دولت می‌بایست بسته‌های حمایتی پیش‌بینی کند، ابراز داشت: در این صورت تا شهرداری‌ها قادر خواهند بود تا پایان تابستان و شروع موج دوم شیوع در فصل پاییز، خدمات شهروندی خود را ارائه کنند.

شربتدار در ادامه تصریح کرد: هزینه‌های توزیع بسته‌های بهداشتی، خرید مواد ضدعفونی‌کننده برای ضدعفونی مستمر معابر شهری و ... از جمله هزینه‌های شهرداری است که در کنار هزینه‌های غیرمستقیم رقم بالایی را شامل می‌شود.

او بیان کرد: با شیوع کرونا شهرداری نیز همانند سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها در میدان حاضر و اقدامات مؤثری در راستای مقابله و پیشگیری از این بیماری انجام دادند و همچنین تلاش شد بسیاری از خدمات به صورت غیر حضوری و از طریق میز خدمت برای شهروندان انجام شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.