آمادگي صداوسیمای مرکز اصفهان براي ايجاد فضاي معنوي و پر نشاط در ماه مبارك رمضان

شبکه اصفهان از اول ماه رمضان برنامه های “یک شهر ضیافت ویژه افطار" و"بهشت اجابت ویژه سحر" را تهیه و پخش می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفری مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز اصفهان گفت: ویژه برنامه "یک شهر ضیافت" به صورت زنده به تعداد ۳۰ برنامه و هر برنامه به مدت ۷۰ دقیقه با همکاری دادگستری کل استان، دادستانی، اداره کل زندان‌ها و عموم مردم نوع دوست اصفهان تولید و به احکام و مناسک اجتماعی ماه رمضان، اخلاق مداری و سبک زندگی اهل بیت، اهمیت روزه داری، امربه معروف و نهی از منکر و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به خانواده زندانیان نیازمند می‌پردازد.

او ادامه داد: ویژه برنامه «بهشت اجابت» در ۳۰ برنامه و هر برنامه به مدت ۷۵ دقیقه در هنگام سحر به پیرامون موضوعات اهمیت سحر خیزی و عبادت در سحر، احکام و مناسک اجتماعی ماه رمضان، اخلاق مداری و سبک زندگی اهل بیت (ع)، معرفی علمای قدیمی اصفهان و بیان زندگی آن‌ها می‌پردازد.

مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز اصفهان افزود: برنامه "جزء خوانی قرآن" نیز به صورت زنده هر روز صبح و عصر به مدت ۶۰ دقیقه پخش می‌شود. برنامه "پزشکی سیب" نیز به تعداد ۱۲ برنامه و هر برنامه به مدت ۵۵ دقیقه به مسائل ارتقای فرهنگ تغذیه، سبک زندگی و بهداشت فردی و ارائه راهکار‌های مناسب تغذیه در ایام مبارک رمضان می‌پردازد.

جعفری تصریح کرد: همچنین این شبکه در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر پخش فیلم و سریال‌های متناسب این ماه، برنامه های"به وقت خانه" با موضوع هم افزایی برای ارتقای نشاط امید و سلامت اجتماعی، "پرانتز (جوان) " با موضوعات سبک زندگی اسلامی، فرهنگ کارآفرینی، مهارت زندگی، حقوق شهروندی و صداقت در تعاملات فردی و اجتماعی، برنامه‌های معارفی و احکام را در طول روز پخش می‌کند.

او ادامه داد: درحوزه صدا هم علاوه بر پخش ترتیل قرآن در دو نوبت صبح و عصر هر نوبت به مدت ۶۰ دقیقه و سخنرانی‌های مذهبی مرتبط با ماه مبارک رمضان در دو نوبت صبح و عصر، دو ویژه برنامه با عنوان‌های "در بارگاه ملکوت"هنگام سحر به مدت ۹۵ دقیقه و "دعوت نامه" زمان افطار به مدت ۸۵ دقیقه با بخش‌های متنوع تهیه و پخش می‌شود.

مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز اصفهان افزود: همچنین برنامه زنده "روایت هجران" به مدت ۱۲۰ دقیقه ویژه ایام شهادت حضرت علی (ع)، ویژه برنامه روز جهانی قدس به مدت ۱۸۰ دقیقه و برنامه "آینه" با موضوعات ماه مبارک رمضان تولید و پخش می‌شود.

جعفری بیان کرد: پخش ادعیه‌ها همچون دعای افتتاح به مدت ۲۵ دقیقه، دعای هفتم صحیفه‌ی سجادیه به مدت ۱۰ دقیقه، مناجات امیرالمومنین علی علیه السلام در مسجد کوفه به مدت ۳۵ دقیقه و سخنرانی صبحگاهی هر برنامه ۱۵ دقیقه از رادیو اصفهان و همچنین تهیه و تولید خبر و گزارش در بخش‌های خبری رادیویی و تلویزیونی با هدف ایجاد نشاط معنوی در جامعه از دیگر برنامه‌های صدای مرکز اصفهان در ماه مبارک رمضان می‌باشد.

او گفت: راه اندازی صفحه ماه مبارک رمضان در وب سایت مرکز و بارگذاری مطالب و گزارش‌های تولیدی به مناسبت ماه رمضان، معرفی ویژه برنامه‌های رادیو و تلویزیون در ماه رمضان، تولید کلیپ‌ها شامل ویدیو کلیپ، فتو کلیپ و ویدیو کامنت، برگزاری پویش‌های #کمککریمانه شامل ارسال عکس و فیلم از کمک‌های مردمی به نیازمندان جامعه و #ماهخداخانهخدا به مناسبت شب‌های احیاء و شهادت امیرمومنان حضرت علی علیه السلام، تهیه پوستر و عکس نوشت سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ماه مبارک رمضان، تهیه گزارش‌هایی با موضوع ماه مبارک رمضان و استفاده از ظرفیت اعضای باشگاه فضای مجازی در تولیدات ماه مبارک رمضان نیز از اقدامات فضای مجازی این مرکز می‌باشد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.