اهدا ۸۵ کیسه آرد از سوی نیکوکار استهبانی

فرماندار استهبان گفت: یکی از نیکوکاران این شهرستان با هدف کمک به نانوایی‌ها که در زمان شیوع کرونا دچار زیان مالی شده اند، ۸۵ کیسه آرد را به این صنف اهدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار استهبان بیان کرد: نیکوکار استهبانی افزون بر ۸۵ کیسه آرد را در بین نانوایی های این شهرستان و ۲۵ کیسه دیگر را نیز به صورت جداگانه بین خانواده های نیازمند روستایی توزیع کرد.

او، تصریح کرد: برآورد ارزش ریالی این اقدام خیرخواهانه  حدود ۱۰۰ میلیون ریال است که در این طرح خداپسندانه هیات مردمی منتظران ظهور اقدامات خوبی را  انجام دادند که جای قدردانی دارد.

کمالی سروستانی ادامه داد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث بروز خسارت به تعدادی از مشاغل در این شهرستان شده است و طی رایزنی های انجام شده با صندوق قرض الحسنه مهدیه این شهرستان مقرر شد بیش از ۱۰۰ فقره وام قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون ریال برای این کسبه پرداخت شود.

فرماندار استهبان افزود:  امام جمعه و مدیریت صندوق قرض الحسنه این شهرستان نیز در این زمینه مشارمت داشتند که جای قدردانی را دارد.

او، اضافه کرد: با کمک خیران شهرستان بیش از ۵۰۰ میلیون ریال شامل کمک های نقدی و اقلام بهداشتی میان نیازمندان کرونایی توزیع می شود که با توجه به مشکلات موجود می تواند کمک زیادی برای نیازمندان باشد زیرا  چندین راس گوسفند نیز به ارزش ریالی ۶۰ میلیون ریال از سوی خیران خریداری و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

کمالی سروستانی اظهار کرد: با تلاش و رایزنی خیران و از سوی موسسه خیریه کرامت ایرانیان مبلغ ۴ میلیارد ریال به منظور حمایت از نیازمندان اختصاص یافت که شهرستان استهبان به عنوان محوریت این امر تعیین شده که مقرر شد این مبلغ  بین شهرستان های فسا، داراب، سروستان ، خرامه ، نی ریز و استهبان توزیع شود.

او، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: طرح توزیع محله ای اقلام ضروری و خوراکی با همکاری دفتر امام جمعه ، شبکه بهداشت و درمان٬ اداره صمت و نیروهای مردمی در دستور کار فرمانداری استهبان قرار دارد  که انتظار می رود این طرح به شیوه ای مناسب اجرا شود.

فرمانار استهبان بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا کارگران زیادی زندگی شان تحت الشعاع قرار گرفته و در پرداخت حق بیمه خود دچار مشکل شده اند با وجود اینکه سازمان تامین اجتماعی حق بیمه آنان را در ماه های اسفند و فروردین دریافت کرده است.

او تاکید کرد: انتظار می رود این نهاد توجه ویژه ای به این مساله داشته باشد زیرا با توجه به بیکاری قشر کارگر در زمان بروز کرونا افراد زیادی  در پرداخت حق بیمه خود دچار مشکل شده اند.

کمالی سروستانی تصریح کرد: انتظار می رود تامین اجتماعی در پرداخت بیمه بیکاری نیز زودتر اقدام کند زیرا این مبلغ می تواند در این ایام بسیاری از مشکلات خانوارها را برطرف سازد.

شهرستان استهبان در حدود ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار