کاهش درآمد تاکسی‌داران در آبادان

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری آبادان از کاهش ۲۵ تا ۱۰۰ درصدی درامد تاکسی داران شهر آبادان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، علیرضا بازافت رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری آبادان، در خصوص میزان فعالیت تاکسی‌های درون شهری در پروسه شیوع کرونا؛ گفت: در بازه‌ای از زمانِ شیوع کرونا، فعالیت تاکسی‌داران به صفر رسید و در آمدی نیز در این مدت  نداشته‌اند.

او با بیان اینکه  در کل تاکسی‌داران مجاز به سوار کردن سه مسافر هستند ( دو نفر پشت و یک نفر جلو)؛ افزود: دستورالعمل بهداشتی از طریق روابط عمومی سازمان در قالب بروشور به ایشان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری آبادان، تصریح کرد: با توجه تعداد بالای سفرهای درون شهری و تعداد مسافرها در هر روز، اقدام به ضدعفونی کردن خودرو می‌تواند عملی نمایشی باشد و کافیست فقط یک نفر در این بین، فرد ناقل یا مبتلا باشد،  برهمین اساس، این اقدام مستمر نبوده، اما آموزش‌هاش لازم از طریق بروشورها،  به طور مداوم در برنامه بوده است.

بازافت در ارتباط با میزان کاهش رشد فعالیت و در آمد تاکسی‌های درون شهری آبادان، گفت:  در این خصوص آمار دقیقی در دست نیست و میزان کاهش درآمدها محاسبه نشده، اما در بازه اوج شیوع، فعالیت کل تاکسی‌ها به حالت تعلیق در آمد و به موازات آن، درآمدی نیز در این بین کسب نشده است.

او با اشاره به این موضوع که حتی برخی تاکسی‌ها که در حال فعالیت بودند، توقیف و به پارکینگ منتقل شدند، افزود: اگر با پروتکل فعلی بخواهیم درآمد تاکسی‌داران را در روزهای جاری تخمین بزنیم، چیزی حدود 25 درصد در کسب درآمد آنها کاهش ایجاد شده است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری آبادان، در خصوص نحوه محاسبه شهریه سرویس مدارس با خانواده‌ها، یادآور شد: نیازی به پرداخت  هزینه دو ماه اسفند و فروردین وجود ندارد چون در این بازه خدماتی ارایه نشده، اما اگر خانواده‌هایی وجود دارند که شهریه را زودتر پرداخت کرده‌اند و در بین آنها با رانندگان مقداری اختلاف نظر به وجود آمده، به این دلیل که  دستورالعملی در این خصوص  لحاظ نشده، با توجه به اینکه قرارداد یک سال تحصیلی در بین دو طرف منعقد شده است، اگر وجهی در این بین ردوبدل شده یا قرار بر انتقال است، با رضایت  و توافق والدین و راننده باید باشد ولی ما کسی را ملزم به پرداخت شهریه نخواهیم کرد.

بازافت  در پایان با اشاره به تهیه و تبیین نرخنامه جدید تاکسی‌های درون شهری، بیان کرد: نرخنامه جدید نیز برای سال ۹۹ در حال تهیه است و ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده به تاکسی‌داران ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.