وزیر بهداشت مطرح کرد؛

نامگذاری هفته سلامت برای حمایت همگانی از کادر درمان

نمکی گفت: در روز‌های مختلف به دلیل نقش پر رنگ تمام کادر درمانی ما مناسبت‌های مختلفی را اعلام کرده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نمکی وزیر بهداشت اظهار کرد: شعاری که امسال با هم فکری همکاران برای هفته سلامت برگزیده ایم، حمایت همگانی از مدافعان سلامت است.

او افزود: سازمان جهانی بهداشت امسال را حمایت از مدافعان سلامت، پرستاران و ماما‌ها  نامیده است اما ما به دلیل همکاری تنگاتنگ تمام همکاران در حوزه سلامت شعار خود را به عنوان حمایت از مدافعان سلامت انتخاب کرده و در روز‌های مختلف به دلیل نقش پر رنگ تمام کادر درمانی، مناسبت‌های مختلفی را اعلام کرده ایم.

نمکی گفت: امیدوارم با یک همدلی و رفاه بیشتر بتوانیم در آینده نزدیک گام‌های موثرتری در مهار این ویروس  برداریم.

عناوین هفته به شرح زیر است: 

 اول اردیبهشت : به عنوان روز بهرورزان، مراقبین سلامت و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا که نقش بسیار ارزنده‌ای در حوزه پیشگیری بیماری و کاهش فشار کار در بیمارستان‌ها و بخش‌های درمانی  در بسیج ملی مبارزه با کرونا داشته اند.

دوم اردیبهشت: به عنوان روز پزشک و پرستاران، ماما‌ها، متخصصان علوم آزمایشگاهی وکل خانواده سلامت که در بخش تشخیص و درمان مقابله با کرونا که نقش به سزایی داشته اند.

سوم اردیبهشت: به عنوان روز آموزش و پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با ویروس کرونا است، زیرا تا به الان نقش بسزایی در راستا تولیدات سنگین در عرصه ملی داشته اند و توانسته اند، راه کار‌های درمانی و تشخیصی و موارد دیگری را توسط شرکت‌ها دانش بنیان تولید کنند.

چهارم اردیبهشت: به عنوان روز هماهنگی و همکاری بین بخشی برای مقابله با کرونا نامگذاری شده است. به دلیل همکاری بسیار صمیمانه در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مانند بسیج و سپاه، نیرو‌های انتظامی و همچنین شرکت‌های خصوصی که در کنار ما بودند.

پنجم اردیبهشت: به عنوان روز روحانیون و نهاد‌های دینی و همدلی مومنان در مبارزه با کرونا نامگذاری کرده ایم. نقش بسیار تاثیرگذار روحانیون در مساجد و تعطیلی نماز‌های جمعه، جماعت در اقساط نقاط مختلف کشور توانسته اند به کمک نظام سلامت در آیند.

ششم اردیبهشت: به عنوان روز مردم و همیاران سلامت و مشارکت‌های اجتماعی در مقابله با کرونا نامگذاری شده است. آن هم به دلیل نقش بسیار اثرگذار مردم عزیزمان در همراهی نظام سلامت و کادر بهداشتی، با درخانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی توانسته ایم راحت‌تر با کرونا مقابله کنیم.

هفتم اردیبهشت: به عنوان روز رسانه‌ها و ویروس کرونا نامگذاری کرده ایم. زیرا رسانه‌ها نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذاری در این باره داشته اند. به خصوص رسانه ملی و همچنین شبکه‌های اجتماعی که تا به الان در کنار ما بوده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار