بهبودی کامل ۳ نفر از قرنطینه نقاهتگاه دانشگاه علوم پزشکی جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از زمان آغاز به کار نقاهتگاه دانشگاه، ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس پذیرش شده است که ۳ نفر از آن‌ها بهبودی کامل و از قرنطینه خارج شده اند.

محمد رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: اکنون ۷ بیمار در نقاهتگاه دانشگاه قرنطینه هستند که روزانه مشخصات بالینی آنان توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمام بیماران پذیرش شده در این نقاهتگاه همه آقا بوده است.

او افزود: نقاهتگاه دانشگاه برای بیماران بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان است که شرایط قرنطینه شدن در خانه را ندارند.

رحمانیان ادامه داد: این بیماران زیر نظر کارشناسان مبارزه با بیماری‌های دانشگاه به این نقاهتگاه انتقال داده می‌شوند. حال آن‌ها روزانه توسط پزشکان و پرستاران مورد بررسی قرار می‌گیرد. در پایان ۱۴ روز، مجددا از بیماران توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها نمونه گرفته می‌شود.

او بیان کرد: در صورتی که جواب نمونه بیماران منفی اعلام شود می‌توانند از قرنطینه خارج شوند، در غیر این صورت درمان‌ها برای آنان ادامه خواهد داشت.

محسن حجت معاون فرهنگی و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی و مدیر نقاهتگاه بیماران کرونا ویروس جهرم با اشاره به انجام فعالیت‌های روزانه این نقاهتگاه گفت: علاوه بر درمان، بررسی حال عمومی بیماران، ثبت گزارشات و شرح حال آنان توسط گروه پرستاران و مددکاران نقاهتگاه، این مکان در سه شیفت گند زدایی می‌شود.

او گفت: نظارت بهداشتی روزانه بر فضای عمومی نقاهتگاه و آموزش اصول بهداشتی به بیماران و پرسنل خدمات توسط کارشناس بهداشت محیط معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه صورت می‌گردد.

به گفته حجت، پسماند، ملحفه و لباس بیماران به ترتیب جهت بی خطرسازی، شستشو و ضدعفونی روزانه به بیمارستان پیمانیه انتقال می‌یابد.

او عنوان کرد: پزشک، مددکار و مشاوره، فعالیت خود را به صورت روزانه دراین مرکز انجام می‌دهند. همچنین تغذیه بیماران، مواد مورد نیاز برای گندزدایی و ضدعفونی این مرکز توسط واحد تغذیه وبهداشت محیط بیمارستان پیمانیه تامین می‌شود.

 حجت افزود: انجام کلیه موارد تاسیساتی فضای ساختمان نقاهتگاه توسط کادر تاسیساتی خوابگاه‌های دانشجویی انجام می‌شود.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی، رعایت ملزومات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه در این مرکز، بر اساس آخرین دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اجرا می‌شود.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار