فعال بودن پروژه تله کابین کرمانشاه

شهردار کرمانشاه با اشاره به فعال بودن پروژه تله کابین کرمانشاه، از افتتاح این پروژه در ۲۲ بهمن امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سعید طلوعی شهردار کرمانشاه به تشریح برخی خدمات صورت گرفته در شهر طی ۱۴ ماه حضور خود به عنوان شهردار کرمانشاه پرداخت.

او به برخی پروژه‌های به خواب رفته استان اشاره کرد و گفت : از جمله این پروژه ها، مجتمع فیروزه است که حدود ۱۷ سال از شروع کار آن می‌گذرد، اما به دلیل مشکلات فراوان همچنان ساخت آن بلاتکلیف مانده است.

او افزود: در راستای رفع مشکلات این پروژه جلسات متعددی با استانداری برگزار شد و با توجه به مشکلات متعدد حل مشکل این پروژه کار سخت و دشواری است.

طلوعی با اشاره به اخذ وام ۲۰ میلیارد تومانی جهت راه اندازی این پروژه در ۱۰ سال پیش گفت: این وام نه تنها برای این پروژه استفاده نشد، بلکه الان رقم پرداختی این وام به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده که فقط باید ۱۰۰ میلیون جریمه آن را بدهیم و در این راستا پیگیر هستیم تا مشکلات این پروژه هرچه سریعتر به نحوی حل شود.

شهردار کرمانشاه افزود: در حال حاضر می‌توانیم بگوییم که در شرف حل مشکل این پروژه هستیم.

شهردار کرمانشاه به پروژه طولانی مدت دیگری در کرمانشاه اشاره کرد وافزود: پروژه منوریل یا قطار شهری سال‌ها پیش درکرمانشاه شروع شده و الان نمی‌توان مانع آن شد و همه باید سعی کنیم این پروژه به نحوی جمع شده و برای مردم قابل استفاده شود.

او افزود: راه اندازی فاز اول این پروژه از محدوده میدان آزادی تا کارمندان حدود ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر این اعتبار فراهم شود ظرف دو سال و نیم آینده این فاز از پروژه به بهره برداری می‌رسد.

طلوعی افزود: پیشرفت هر پروژه بستگی به اعتبارات تزریقی آن دارد، بنابراین در این شرایط و اوضاع اقتصادی نمی‌توان روی تامین قطعی این اعتبار که نیمی از آن باید توسط دولت تامین شود حساب کرد، بنابراین هیچ قولی برای زمان افتتاح فاز اول این پروژه نمی‌دهم.

او افزود: در حال حاضر نیز علی رغم تمام مشکلات مالی، پروژه فعال است و عمده کار‌های در بخش زیرزمینی پروژه انجام میشود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به قدمت بالای پروژه تله کابین در کرمانشاه گفت: متاسفانه این پروژه به دلیل مشکلات متعدد طی سال‌های متمادی اجرایی نشد، اما در نهایت با پیگیری‌های بسیار توانستیم سرمایه گذار پای کار آورده و این پروژه را اجرایی کنیم.

او افزود: ساخت این پروژه هم اکنون در حال انجام است و تله کابین تا ۲۲ بهمن امسال افتتاح میشود.

طلوعی ادامه داد: افتتاح این پروژه تنها شامل خود خط تله کابین است و سایر پروژه‌های جانبی مانند راه اندازی مکان‌های تفریحی و گردشگری در مبدا و مقصد آن به مرور زمان و طی سال‌های آتی صورت می‌گیرد.

شهردار کرمانشاه از پیگیری احداث پروژه پارک بانوان در کرمانشاه خبر داد وافزود: زمین این پروژه به مساحت هفت هزار متر مربع در نزدیکی بیمارستان حضرت معصومه (س) در نظر گرفته شده است.

او افزود: قرار بود اسفندماه سال گذشته کار کلنگ زنی پروژه انجام شود، اما به دلیل شیوع کرونا این کار به تعویق افتاد.

طلوعی گفت: به محض اتمام بیماری کرونا، کلنگ زنی این پروژه انجام میشود و امیدواریم بتوانیم پارکی در خور بانوان کرمانشاهی به آن‌ها تحویل دهیم.

شهردار کرمانشاه به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی تقاطع سردار سلیمانی (امام خمینی (ره)) اشاره کرد و افزود: زمانی که ۱۴ ماه پیش به کرمانشاه آمدم این پروژه در حد یک حصارکشی ساده پیشرفت داشت و عملا کاری نشده بود، اما هم اکنون فاز اول این پروژه به بهره برداری رسیده است و کار‌های پروژه با پیشرفت مطلوب پیش می‌رود.

او افزود: علی رغم تمام سختی‌های مالی و شرایط آب و هوایی تلاش کردیم تا این پروژه مهم هرچه سریعتر برای استفاده مردم به بهره برداری برسد و هم اکنون در کنار افتتاح فاز یک، ستون‌های مسیر روگذر پروژه نیز تکمیل شده و تنها نصب سیگمنت‌های آن باقی مانده است.

طلوعی افزود: مسیر زیرگذر پروژه هم تا یک ماه دیگر بصورت کامل خاکبرداری شده و آماده آسفالت و جدول گذاری می‌شود و دیواره‌های آن تکمیل شده است.

شهردار کرمانشاه گفت: چنانچه مشکلات اقتصادی جدی پیش نیاید پروژه تقاطع سردار سلیمانی تا شهریورماه امسال به طور کامل افتتاح میشود.

طلوعی با اشاره به آسفالت حجم وسیعی از معابر و خیابان‌های شهر در سال گذشته گفت: امسال هم برنامه آسفالت و روکش معابر را در برنامه داریم و به محض بهبود شرایط جوی کار آغاز میشود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به مشکلات فراوان در حوزه آسفالت معابر شهر کرمانشاه گفت: آسفالت کرمانشاه به قدری مشکل دارد که با کار یک سال و دو سال مشکل حل نمیشود و رفع مشکلات آسفالت آن در یکی دوسال در توان ما نیست و مردم نباید انتظار داشته باشند که وقتی قرار آسفالت کنیم کل شهر سیاه پوش شود.

او افزود: اولویت در بحث آسفالت در سال جاری نیز همانند سال گذشته با معابر و شریان‌های اصلی خواهد بود و در مرحله بعد کوچه‌ها آسفالت میشوند.

طلوعی با اشاره به اجرای با کیفیت کار آسفالت معابر گفت: تلاش ما این بوده که کار با کیفیت انجام دهیم و اینطور نبوده که فقط آسفالت بریزیم بلکه بصورت علمی از قبل کاتر زده می‌شود و به شکل اصولی کار آسفالت انجام می‌شود.

شهردار کرمانشاه در خصوص برخی انتقاد‌های صورت گرفته توسط برخی اعضای شورای شهر در خصوص خرید برخی گل و گیاهان و گلدان‌های تزیینی سطح شهر گفت: کار خرید گل و گیاه هرساله در شهر کرمانشاه انجام میشود و این مسئله چیز جدیدی نیست و هر شهر برای زیباسازی به آن نیاز دارد.

او با اشاره به برگزاری مناقصه جهت خرید گل و گیاه شهر گفت: هزینه‌ای که امسال برای این کار پرداخت کرده ایم طی شش هفت سال گذشته پایین‌ترین رقم بوده است و اسناد آن نیز موجود است و برخی گُل‌ها را که ۱۵ هزار تومان در بازار قیمت دارد عملا در مناقصه با قیمت هفت هزار تومان خریداری کردیم.

طلوعی با بیان اینکه یکی از کار‌های شهرداری الگوبرداری از کار‌های موفق در شهر‌های دیگر است گفت: گلدان‌های تزیینی در میدان ولیعصر (عج) تهران نصب شده که بسیار زیبا است و در حالی که قیمت هر کدام از آن‌ها حدود سه میلون و ۷۵۰ هزار تومان است ما هرکدام از آن‌ها را با رقمی بیش از دو میلیون تومان در کرمانشاه ساختیم و نصب کردیم.

او با اشاره به ممنوعیت کاشت کاج سوزنی در شهر کرمانشاه گفت: به جای این درختان، کاشت درخت پالم را در دستور کار دادیم که هم اکنون نیز نمونه آن در برخی خیابان‌های تهران است که درخت بسیار زیبایی است.

طلوعی افزود: این درخت مخصوص مناطق گرمسیری است، اما به گونه‌ای است که اگر دو تا سه سال در سرما مقاومت کند به محیط جدید عادت می‌کندو هم اکنون این درخت در تهران وجود دارد و درکرمانشاه هم تمام محافظت‌ها را انجام دادیم تا ظرف یکی دوسال آینده این درخت در استان نیز مقاوم شود و به شهر زیبایی ببخشد.

طلوعی با اشاره به مشکلات مالی فراوان شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به ابلاغ دولت در خصوص افزایش حقوق‌ها در حال حاضر رقم حقوق پرسنل و مجموعه شهرداری کرمانشاه از ماهانه ۱۹ میلیارد تومان به حدود ماهانه ۲۵ میلیارد تومان رسیده که در این شرایط و اوضاع مالی شهرداری تامین آن کار دشواری است.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: علی رغم تمام فشار‌های مالی حقوق پرسنل درحال پرداخت است و بدهی پیمانکاران نیز به تدریج در حال تسویه است.

او افزود: تمام تلاشمان این است که در کنار این‌ها بتوانیم امورات شهر را نیز علی رغم تنگنا‌های مالی فراوان به خوبی پیش ببریم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار