مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبر داد؛

آغاز محلول پاشی در جنگل‌های سپیددشت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: محلول پاشی به منظور مقابله با آفت "برگ خوار بلوط" در جنگل‌های بخش پاپی سپیددشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شیرزاد نجفی اعلام کرد: با توجه به حمله آفت "برگ خوار بلوط" به جنگل‌های بخش پاپی سپیددشت، محلول پاشی در جنگل‌های منطقه کومان و دره اناران آغاز شده است.

وی گفت: محلول پاشی با استفاده از تراکتور در حدود ۳۰۰ هکتار در کانون شیوع این آفت آغاز شده و با توجه به وسعت جنگل‌های بلوط در استان و صعب العبور بودن برخی از مناطق و محدود بودن نیروی انسانی، فقط نقاط آلوده به آفت "جوانه خوار بلوط" سمپاشی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: استفاده از بالگرد به دلیل هزینه بالا و نداشتن قدرت مانور در برخی از مناطق به صرفه و مؤثر می‌باشد و نیرو‌های منابع طبیعی در سراسر استان به صورت مستمر در حال گشت زنی هستند و چنانچه نقاطی را آلوده به این آفت ببینند، بلافاصله اقدامات بیولوژیکی را انجام خواهند داد.

نجفی بیان کرد: اخذ سند تک برگی بیش از یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان در دستور کار قرار گرفته و طی یک عملیات جهادی و در یک برنامه زمانبندی مشخص اجرا می‌شود.

وی گفت: با این اقدام مالکیت مردم تعیین و تکلیف شده و مالکین و سرمایه گذاران راحت‌تر می‌توانند نسبت به کار‌هایی که قصد انجام دارند را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: جنگل ، آفت ، منبع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.