در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارائه دروس عملی دانشگاه الزهرا در تابستان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا گفت: درس‌های عملی این دانشگاه در ترم تابستان ارائه می‌شود و اگر برای انجام این کار موفق نشویم به ترم بعد منتقل خواهند شد.

مهدی سیف برقی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط حذف درس و ترم دانشجویان در این دانشگاه گفت: ترم جاری به صورت آموزش مجازی تشکیل شده است و به جلو می‌رود.

او افزود: طبق رهنمود‌هایی که معاونت آموزشی وزارت علوم داده است، بازه‌ای را برای حذف درس اعلام می‌کنیم که شامل دانشجویانی می‌شود که دلیل موجهی برای انجام این کار داشته باشند. دانشجویان از آن طریق درخواست‌های خود را به ما می‌دهند تا طبق نظر دانشگاه، برای حذف درس یا حذف پایان نامه دانشجویان موافقت شود.

سیف برقی تصریح کرد: حذف درس دانشجویان شبانه موجه است؛ برای مثال فردی که به اینترنت دسترسی نداشته است، ممکن است استادی به تدریس آن درس نپرداخته یا به هر دلیل دیگری نتوانسته است از کلاس مجازی استفاده کند؛ هزینه آن درس به دانشجو پرداخت می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا ادامه داد: درس‌های عملی دانشگاه الزهرا در ترم تابستان ارائه می‌شوند و در صورتی که برای انجام این کار موفق نشویم حتما به ترم بعد منتقل خواهند شد.


بیشتر بخوانید: محدودیت ظرفیت دانشگاه الزهرا در بورسیه دانشجویان


برگزاری امتحان شفاهی به صورت مجازی

سیف برقی افزود: امتحانات دانشگاه الزهرا همانطور که به نظر می‌آید مجازی خواهند بود که معاونت آموزشی وزارت علوم راهنمایی هم برای این موضوع ارائه دادند و در مورد امتحانات با بررسی چند نرم افزار و انتخاب چند مورد از آن‌ها احتمال زیادی می‌دهیم که امتحانات به صورت مجازی برگزار شوند.

او گفت: به دلیل تعداد کم کلاس‌ها در مقاطع ارشد و دکتری، برگزاری امتحان شفاهی به صورت مجازی خواهد بود. اگر تعداد دانشجویان بیشتر بود سوالات را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند و با گذاشتن مکانیزم‌ها، امکانات تقلب را کم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار