معاون فرهنگی مسجد جمکران؛

برنامه‌های مسجد جمکران درماه رمضان بدون حضور زائران برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی گفت:برنامه‌های مسجد جمکران در ماه رمضان از طریق رسانه ملی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در شب‌های ماه مبارک رمضان برنامه مناجات خوانی با محوریت دعای افتتاح از ساعت ۲۴ الی یک بامداد برگزار می‌شود که از طریق رسانه ملی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام حسین آبادی افزود: درایام ماه مبارک رمضان همزمان باقرائت دعای افتتاح مسابقه‌ای نیز با همین عنوان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی مسجد مقدس جمکران به نشانی jamkaran.ir مراجعه کنند و در این مسابقه شرکت نمایند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به برنامه‌های دیگر مسجد مقدس جمکران در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: یکی از برنامه‌های مسجد جمکران، ترتیل خوانی قرآن در هنگام سحر است که از شبکه قرآن به‌صورت مستقیم پخش خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام حسین آبادی درمورد برنامه شب‌های قدر در مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: برنامه شب‌های قدر امسال به علت وجود بیماری کرونا از طریق تلویزیون برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از آغاز به کار قرارگاه مردمی گامی به‌سوی جامعه مهدوی خبر داد و گفت: این قرارگاه باهدف حرکت به‌سوی تحقق جامعه مهدوی و لبیک به توصیه رهبر معظم انقلاب پیرامون گسترش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان تشکیل‌شده و رویکردی از جنس همدلی و کمک مؤمنانه را در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود: طرحی با عنوان قربانی برای سلامتی امام زمان (علیه‌السلام) و رفع فتنه از عالم در حال اجراست که گوشت متبرک آن به مستضعفین در سراسر کشور اهدا می‌شود که ان شاالله این طرح نیز با حمایت خیرین ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران یادآورشد: در همین راستا تاکنون دو محموله تهیه و ارسال‌شده که محموله اول با ۲هزار و ۶۰۰ بسته گوشت به شهر قم و محموله دوم با حدود ۱۰ هزار بسته گوشت با کمک خیرین موسسه حضرت خدیجه (س) و برنامه تلویزیونی سمت خدا تهیه و به مستضعفین سراسر کشور اهدا شده است و کسانی که علاقه‌مند به مشارکت در طرح قربانی برای «امام زمان (علیه السلام)» هستند می‌توانند با کد #۳۱۳*۷۸۰*در این طرح سهیم شوند.

 طبق آخرین مصوبات ستاد ملی مبارزه به کرونا، حرم‌های مطهر و اماکن مقدس در کشور تا نیمه اردیبهشت ماه جاری تعطیل خواهند بود.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.