معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز برداشت محصول چغندر قند از سطح بیش از 13 هزار هکتار از مزارع استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برداشت محصول چغندرقند در سال زراعی ۹۸-۹۹ از سطح ۱۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع استان آغاز شده، گفت: پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع فصل تابستان حدود یک میلیون تن چغندر قند از مزارع مناطق شوش، دزفول، اندیمشک، گتوند، شوشتر و بهبهان با عیار ۱۴.۸ برداشت شود.

او درخصوص حمل محصول برداشتی اظهار کرد: برای حمل چغندرقند به کارخانه‌های قند اصفهان، همدان، شهرکرد، قزوین، کرمانشاه، اسلام آباد غرب و شوش روزانه به یک هزار و ۴۰۰دستگاه کامیون نیاز داریم.

به گفته قاسمی نژاد با تهیه کود، بذور اصلاح شده، سوم آفت کش، ارائه و پرداخت متناسب تسهیلات بانکی از چغندرکاران حمایت شده، ضمن اینکه خدمات فنی توسط کارشناسان، تحقیقات اولیه، مدیریت تاریخ کاشت، تغذیه و مدیریت آبیاری و عوامل زیان رسان و پیگیری و برنامه ریزی برای برداشت و حمل آن نیز به کمک جهاد کشاورزی انجام شده است.

خوزستان ۶۸ درصد تولید شکر کشور را تامین می‌کند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در افق ۱۴۱۰ حدود ۶۸ درصد شکر مورد نیاز کشور در خوزستان با استفاده از ۲ محصول چغندر قند و نیشکر تولید می‌شود.

او با اشاره به مصرف شکر کشور در افق ۱۴۱۰ به ۲.۲ میلیون تن خواهد رسید تصریح کرد: در این سال کشت چغندر قند در خوزستان به ۶۵ هزار هکتار با تولید ۶ میلیون تن خواهد رسید و استحصال شکر نیز به ۷۵۰ هزار تن بالغ خواهد شد که با احتساب تولید شکر از نیشکر، مجموع تولید شکر خوزستان به ۱.۵میلیون تن می‌رسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.