بازارچه دائمی صنایع‌دستی تنگ‌سرحه نیکشهر در نیمه دوم سال راه‌اندازی می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی،سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت بازارچه صنایع دستی تنگ‌سرحه نیکشهر در نیمه دوم امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آریا نارویی معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملیات احداث بازارچه صنایع دستی از سال ۹۷ آغاز شده و در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی گفت: با توجه به اینکه روستای تنگ‌سرحه شهرستان نیکشهر به عنوان روستای ملی حصیربافی در فهرست شهر‌ها و روستا‌های ملی کشور ثبت شده، ساماندهی صنعتگران این روستا نیز از جمله اهداف راه‌اندازی این بازارچه است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این بازارچه دارای ۱۹ غرفه صنایع دستی، مجموعه رستوران و واحد‌های پذیرایی، کمپینگ و محل اسکان است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

 یکهزار و ۹۸۰ نفر در این روستا زندگی می‌کنند و بیش از ۲۰۰ شرکت تعاونی انفرادی فعال و کار صنعتگری خاص انجام می‌دهند و ۸۰ درصد جمعیت این روستا به کار حصیربافی مشغول هستند.

صنعتگران روستای تنگ‌سرحه تاکنون صادرات صنایع دستی خوبی داشته و در ۲ نمایشگاه خارجی چین و عمان نیز شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار