رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد:

کمک بلاعوض ۳۲۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به اقشار آسیب پذیر در شرایط کرونایی

فتاح گفت: تا روز گذشته بنیاد مستضعفان ۳۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به اقشار مختلف داشته است که باز هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در برنامه متن- حاشیه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در زمان انتصاب بنده در بنیاد مستضعفان تاکید کردند جوانان در کمیته امداد شاغل شوند. قانون منع به کار گیری بازنشستگان صد در صد در بنیاد اجرا شد و در طول ۸ ماه گذشته میانگین سنی در بنیاد کاهش پیدا کرد.

وی در مورد اقدامات بنیاد مستضعفان در زمان کرونا گفت: چند روز قبل از اعلام شیوع کرونا در کشور با وزیر بهداشت جلسه‌ای داشتیم و از روز اول بنیاد کنار دولت قرار گرفت. روز اول برخی از اقلام مورد نیاز را نداشتیم، اما با تغییر خطوط کارخانه‌ها اقلام را تهیه کردیم.

فتاح بیان کرد: ۲۴ دستگاه آمبولانس در هفته اول شیوع کرونا تجهیز و تحویل ستاد مقابله با کرونای استان تهران داده شد.

وی افزود: ما ۸ مکان را برای اقامت بیماران و پرستاران تجهیز کردیم و در اختیار ستاد کرونا قرار دادیم و در برخی از استان‌ها از ما غذا خواستند که تهیه کردیم.

فتاح بیان کرد: ما برای این اقلام وجهی دریافت نکردیم و تمام آن‌ها را رایگان تحویل دادیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا روز گذشته بنیاد مستضعفان ۳۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به اقشار مختلف داشته است و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

فتاح گفت: بنیاد مستضعفان به کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۶۰ میلیارد تومان، به سازمان بهزیستی ۴۶ میلیارد تومان و همچنین ۵ میلیارد تومان نیز جداگانه به سازمان بهزیستی برای کودکان کار پرداخت کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص وام ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه گفت: ما ۲۰۰ میلیارد تومان نزد بانک سینا قرار دادیم که از این هفته پرداخت‌ها شروع می‌شود و ممکن است بانک سینا سود ۴ درصد دریافت کند، اما صندوق امداد ولایت اعلام کرده است که سود وام پرداختی صفر است.

به گفته فتاح در سه مرحله ۱۳ میلیارد تومان کارت هدیه خرید کالا به شهرداری تهران برای پرداخت به کارکنان پسماند، بهشت زهرا، زنان سرپرست خانواده و دستفروشان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: به تمام کولبران استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، و کرمانشاه کارت هدیه یک میلیون تومانی پرداخت شد.

او گفت: ۲۵ میلیارد تومان نیز با درخواست استاندار سیستان و بلوچستان به افراد فاقد شناسنامه این استان، مهاجران خارجی پرداخت شد و همچنین به تمام ملوانان استان هرمزگان کارت هدیه خرید کالای یک میلیون تومانی پرداخت شد.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: به تمام ساکنان جزایر هرمز، لارک و هنگام و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) جزیره قشم کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی پرداخت شد.

فتاح ادامه داد: دولت جانانه در مبارزه با کرونا اقدام کرد و مدیریت نیاز‌های مردم را انجام داد، اما در دیگر کشور‌ها این اقدامات را نمی‌بینیم. ما در زمان کرونا باید تابع وزارت بهداشت باشیم و مردم ایران نیز کاری کارستان انجام دادند.

وی افزود: کرونا در زمان عید در کشور شیوع پیدا کرد، اما مردم ملاحظات را انجام دادند و همه باید این داروی تلخ را بپذیریم تا به درمان برسیم.

فتاح تاکید کرد: بنیاد مستضعفان تا پایان کرونا در میدان است و حتی پس از کرونا با تمام ظرفیت حاضر خواهد بود.

وی گفت: حتی اگر لازم باشد سهام بورس شرکت‌های متعلق به بنیاد را می‌فروشیم و در مسیر مبارزه با کرونا هزینه می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان ساختار شرکتی دارد و از قانون اقتصاد کشور تبعیت می‌کند و باید مالیات پرداخت کند و هیچ شرکتی از بنیاد مستضعفان وجود ندارد که بدهی مالیاتی داشته باشد. بنیاد مستضعفان امسال باید ۱۳۰۰ میلیارد تومان مالیات سال گذشته را به دولت پرداخت کند.

وی تاکید کرد: سازمان مالیاتی هر شرکتی از بنیاد را که مالیات پرداخت نکرده است نامش را اعلام کند.

فتاح در مورد زمان احداث ساختمان پلاسکو گفت: اسکلت طبقه ۱۶ ساختمان پلاسکو که آخرین طبقه است ساخته شده است و کار طبق برنامه پیش می‌رود.

وی افزود: ساخت پارکینگ از عهده بنیاد مستضعفان خارج شده است، زیرا ساختمان قبلی پارکینگ نداشت.

فتاح گفت: پارکینگ پروانه روبه روی ساختمان پلاسکو قرار دارند که بلااستفاده باقی ماند که متعهد شدیم آن را تعمیر کرده و  در اختیار مغازه داران پلاسکو قرار دهیم.

وی افزود: اگر اقدامات کرونایی پیش نیاید متعهد شدیم که تا دی ماه ساختمان پلاسکو ساخته شود.

فتاح بیان کرد:۳۲ شرکت بنیاد مستضعفان در بورس است و نام ۱۶ شرکت دیگر را آماده کردیم تا وارد بورس شوند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار