گناوه‌ای‌ها نگران از افزایش سفر به این شهر/ باز شدن مراکز تجاری به معنای عادی شدن شرایط نیست

گناوه پرمسافر هم، امسال مانند دیگر نقاط کشور نوروزی بی مسافر داشت. اما بازگشایی رفت و آمدهای برون استانی و مراکز تجاری باعث شده برخی از افزایش سفرها به این شهر نگران باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پس از برداشته شدن محدویت‌های رفت و آمد بین استان‌ها و باز شدن مراکز خرید، بیم آن وجود دارد که سفرها به برخی نقاط استان بوشهر از جمله بندر گناوه که هر سال از اواخر اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی میزبان چند میلیون مسافر است، دوباره با حضور گسترده مسافران رو به رو شود.

مراکز تجاری گناوه برای پیشگیری از سفر به این بندر گردشگرپذیر و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از ششم اسفند تعطیل شدند؛ اتفاقی که به زعم کارشناسان بهداشتی در کنترل این ویروس نقش مهمی داشت.

این مراکز از اول اردیبهشت مشروط به رعایت برخی دستور عمل‌ها فعالیت خود را از سر گرفته‌اند؛ مراکزی که مشتریانی از بیشتر نقاط کشور دارند.

در یکی دو روز گذشته تصاویر و عکس‌هایی  از ورود تعدادی مسافر به این بندر در فضای مجازی منتشر شده و برخی هم نسبت به آن ابراز نگرانی کرده‌اند. 

البته فرماندار گناوه معتقد است که تعداد مسافران چندان نیست و بیشترشان هم کسانی هستند که برای خرید عمده وارد این شهر شده‌اند.

غلامرضا مهرجو در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: اگرچه محدودیت‌های رفت و آمد میان استان‌ها برداشته شده و بازار‌های تجاری هم در ساعت مقرر باز هستند، اما این‌ها نشان نمی‌دهد که شرایط عادی شده است.

او ادامه داد: مطابق دستورالعمل اعلام شده واحد‌های صنفی در گناوه اجازه دارند از ساعت ۸ تا ۱۴ فعالیت کنند و باید موازین بهداشتی را رعایت کنند از جمله این که ماسک و دستکش داشته باشند، سعی کنند میز جلو مغازه بگذارند تا فاصله با مشتری حفظ شود و مایع ضدعفونی کننده داشته باشند. 

فرماندار گناوه تاکید کرد: اگر واحدهای صنفی از این موازین سرپیچی کنند با جدیت با آن‌ها برخورد می‌شود و تعطیل خواهند شد.

مهرجو افزود: همه این بندر را به عرضه کالا‌های خارجی می‌شناسند و یکی از فعالیت‌هایی که در گناوه صورت می‌گیرد توزیع ارسال کالا‌های خارجی به دیگر نقاط کشور است. بر همین اساس تعداد کسانی که اکنون به گناوه سفر کرده‌اند زیاد نیست و بیشتر افرادی هستند که برای خرید‌های عمده وارد گناوه شده‌اند.

او گفت: با وجود اینکه اتوبوس‌ها فعالیت خود را شروع کرده‌اند اما مسافر بسیار کمی دارند و بیشترشان کالا جابه‌جا می‌کنند.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه تعداد مسافر و افراد غیربومی‌ در بازار گناوه آنچنان نیست، عنوان کرد: اکنون هم بیشتر بازار مواد غذایی و ماهی فروشان مشتری دارد که آن هم افراد بومی هستند و مراکز تجاری که مشتریانشان اغلب غیربومی هستند، کمتر مشتری دارند، زیرا از یکسو قیمت‌ کالاها از جمله لوازم خانگی گران شده و ثباتی ندارد و از سوی دیگر با توجه به شرایط حاضر امکان ورود کالا به بازار وجود ندارد.

مهرجو افزود: با توجه به اینکه ماه رمضان را در پیش داریم حتی با وجود اینکه مسیر‌های برون استانی باز است به نظر می‌رسد سفر به گناوه کم باشد.

مهرجو با درخواست از مردم برای رعایت موارد بهداشتی از آنان خواست، تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند و از سفر‌های غیرضروری جلوگیری کنند تا بتوان با انتشار ویروس کرونا مقابله کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.