امروز، آزاد سازی ۱۰۰ هکتار اراضی تصرف شده در البرز/دستگیری دو باند تغییر اراضی در ساوجبلاغ

رئیس کل دادگستری البرز گفت: امروز با اجرای عملیات قرارگاه مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز،بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و زراعی در ۷ نقطه از استان البرز آزاد سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فاضلی، رئیس کل دادگستری البرز  در ویدئو کنفرانس خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در دادگستری البرز و یه صورت مجازی برگزار شد با اشاره به این که اراضی ملی در استان مورد تعرض و تجاوز قرار دارند، گفت: از سیاست‌های قوه قضاییه پیگیری جدی حفظ و احیای حقوق بیت المال است.

او افزود: در استان هم موضوع تغییر کاربری به صورت متمرکز در دادگستری البرز پیگیری و سیاست گذاری شده و بعد از شورای تحول دادگستری‌های استان، تشکیل قرارگاه مقابله با این جرایم تشکیل شده و این موضوع به صورت جدی دنبال شده و امروز عملیاتی شد و با تشکیل قرارگاه در تمامی دادگستری‌های استان تعدادی از احکام قطعی دادگاه‌ها اجرا و تخریب شد.

رئیس کل دادگستری البرز افزود: امروز در ۷ نقطه از استان البرز بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و زراعی آزاد سازی شد.

فاضلی گفت: از ابتدای فروردین امسال نیز بالغ بر ۲۵۰ هکتار اراضی ملی و زراعی اعمال قانون شده است که ارزش ریالی این اراضی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

او افزود: اقدامات قرارگاه صیانت از بیت المال ادامه خواهد داشت و شناسایی اراضی متخلف در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری البرز گفت: هر شخص حقیقی و حقوقی که تصور کند فضایی برای سواستفاده در استان وجود دارد سرنوشتی جز تخریب املاک غیر مجاز نخواهد داشت.

او با توجه به حجم بالای نخاله‌های باقی مانده گفت: باید برنامه ریزی‌ها طوری صورت بگیرد که قبل از شروع به ساخت، جلو این کار گرفته شود، اما در حال حاضر وظیفه برداشتن نخاله‌ها بر عهده سازنده‌ها خواهد بود و چنانچه آن‌ها این کار را انجام ندهند دستگاه‌های متولی این کار را انجام خواهند داد و هزینه این کار به پرونده افراد متخلف اضافه خواهد شد.

فاضلی افزود: نقش دادگستری در حفظ منابع طبیعی بیشتر نقش نظارتی هست، و برخی از دستگاه‌ها متولی اصلی پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز هستند و نباید به مرحله تخریب به این شکل برسد، در حال حاضر علاوه بر تخریب بنا جرایم نقدی مختلف نیز اجرا می شود.

او در خصوص پیمانکاران ساخت آزاد راه‌ها نیز که ممکن است به اراضی ملی آسیب بزنند، گفت: اگر پیمانکاران خارج از طرح عمرانی تصرف غیر قانونی داشته باشند، باید اقدام قانونی صورت بگیرد و گزارش از طریق شورای منطقه پیگیری و پرونده تشکیل شود.

رئیس کل دادگستری البرز افزود: شناسایی باند‌های پشت پرده تغییر کاربری‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و امروز هم دو باند در ساوجبلاغ دستگیر شدند.

او در ادامه به موضوع معافیت‌های مالیاتی نیز اشاره کرد و گفت: عده‌ای از فعالان اقتصادی در شهرک‌های صنعتی نیز با توجه به این معافیت‌ها به دنبال رشد و توسعه واحد‌ها و اشتغال زایی هستند.

فاضلی افزود: یکی دیگر از اقدامات دادگستری استان تولید نرم افزار‌هایی است که مراجعات مردم را کاهش دهد، سامانه نوبت دهی اجرای احکام برای پیگیری پرونده‌ها سرعت پاسخگویی‌ها را بسیار کاهش داده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.