تاخیر ۲ ماهه بازسازی مناطق زلزله زده سراب و میانه

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: زمستان سخت و شیوع کرونا، تکمیل واحدهای خسارت دیده از زلزله را در سراب و میانه با ۲ ماه تاخیر مواجه کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در بازدید از واحدهای بازسازی شده سراب گفت: قرار بود تکمیل واحدهای آسیب‌دیده از زلزله شهرستان‌های میانه و سراب تیر ماه امسال پایان یابد اما این طرح ها اوایل پاییز به پایان خواهد رسید.

زلزله‌ آبان ماه منجر به خسارت ۱۰۰ درصدی ۳ هزار واحد مسکونی شد که از این تعداد ۲ هزار واحد نیاز به تعمیرات داشتند و ۲ هزار واحد دامی نیز باید احداث می‌شد.

او با بیان اینکه طبق مصوبه دولت، تسهیلات پرداخت وام ۴۹ میلیون تومانی و وام بلاعوض ۵ میلیون تومانی برای واحدهای تخریب شده در زمین لرزه نظر گرفته شد گفت: وام ۱۵ میلیون تومانی تعمیرات و وام ۵ میلیون تومانی بلاعوض نیز در مصوبه بود که سر جمع مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو شهرستان سراب و میانه در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: تاکنون عملیات اجرایی یک هزار واحد خسارت دیده شروع شده است به طوریکه عملیات فونداسیون ۵۵۰ واحد، نصب اسکلت برای ۲۰۰ واحد و اتمام عملیات برای ۲۲ واحد انجام گرفته است.

او گفت: با توجه به طولانی و سخت بودن فصل سرما و شیوع ویروس کرونا، عملیات عمرانی در مناطق زلزله‌زده با مشکلاتی روبرو شد به طوریکه طبق برآورد انجام گرفته، این دو عامل روی ۴۰ درصد فعالیت‌های عمرانی اثر گذاشت.

باباپور گفت: ۹۵ درصد تسهیلات بانکی عقد قرارداد شده‌اند و تا پایان بهمن ماه سال گذشته، تمام اعتبار واحدهای تعمیری جذب شده است.

زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.