انجام ۱۰۰ درصدی دو مرحله غربالگری کووید ۱۹ در فارسان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فارسان، از انجام ۱۰۰ درصدی دو مرحله غربالگری کووید ۱۹ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ضرغام حیدری سرپرست شبکه بهداشت و درمان فارسان گفت: در مرحله اول تقریباً ۱۰۰ درصد جمعیت شهرستان فارسان غربالگری شدند، ۷۲ هزار و ۵۸ نفر آموزش دیدند و یک هزار و ۳۹۲ نفر مادر باردار شناسایی گردیدند که ۶۰۲ نفر آن‌ها نیاز به پیگیری روزانه داشتند.

او با اشاره به اینکه در مجموع در غربالگری مرحله اول ۱۸۹ نفر فرد مشکوک شناسایی شدند و از طریق مراکز خدمات جامع سلامت به بیمارستان ارجاع شدند افزود: در بحث خوداظهاری در سامانه SALAMAT.GOV.IR چهار هزار و ۱۷۷ نفر در سامانه ثبت نام کردند که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شد.

حیدری اضافه کرد: خوداظهاری در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سه شکل صورت گرفت، ابتدا نیاز به پیگیری فوری بود که به صورت ۱۰۰ درصد انجام گرفت، در پیگیری غیرفوری یک هزار و ۸۵۶ نفر پیگیری شدند و در نهایت نیز یک هزار و ۹۲۰ نفر بدون مشکل تشخیص داده شدند.

او ادامه داد: در مرحله دوم غربالگری ۱۵ هزار و ۳۵۲ نفر در قالب هفت گروه بیماران دارای فشار خون، بیماران مبتلا به دیابت، بیماران آسمی، قلبی و عروقی، سرطانی، آن‌هایی که اضافه وزن دارند و مادران باردار به صورت کامل انجام شد.

حیدری گفت: در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی کمپین بسیج ملی مبارزه با کرونا در چهار محور مراقبت (۱۰۰ درصد)، سالم سازی محیط، بسیج ادارات و کنترل مبادی ورودی انجام گردید.

او به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، فاصله گذاری هوشمند همزمان با کل کشور در شهرستان فارسان اشاره کرد و افزود: با همکاری و حمایت مرکز بهداشت استان بحث نمونه گیری سرپایی از بیماران مشکوک در شهرستان انجام گرفت.

حیدری با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد مسافران ورودی به شهرستان فارسان غربالگری شدند اضافه کرد: برای امر غربالگری کووید ۱۹ در شهرستان سه مرکز غربالگری شامل مرکز ۱۶ ساعته جونقان، مرکز غربالگری ۱۶ ساعته شماره یک فارسان و مرکز شبانه روزی باباحیدر پیش‌بینی شد.

او ادامه داد: تیم واکنش سریع شهرستان به محض اطلاع از موارد مشکوک سریعاً به محل اعزام می‌شد و اقدام به ضدعفونی محل زندگی، آموزش اطرافیان بیمار و تحویل مواد ضدعفونی به آن‌ها می‌کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار