مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان باشید/دپوی احتکار مواد خوراکی در لارستان لو رفت

مهم‌ترین حوادث امروز سوم اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهار‌شنبه سوم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در لارستان

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان لارستان، یک کامیون توقیف و در بازرسی از آن ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از ورودی‌های این شهرستان به یک کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۴۷۰ کارتن ظروف بلوری قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق طبق اظهار نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری ۳۳ خرده فروش مواد مخدر در شیراز

با اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در کلانشهر شیراز، ۳۳ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های اجرایی و عملیاتی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در سطح شهر شیراز و پاکسازی مناطق آلوده، مأموران این پلیس تعداد ۱۰ منزل واقع در محله‌های آلوده شهر را مورد شناسایی قرار دادند

سرهنگ عبدالله خسروانی افزود: پس از هماهنگی قضائی، مأموران انتظامی به محله‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منازل، ۳۲ گرم هروئین، ۱۱ گرم شیشه، ۱۶۰ گرم سوخته تریاک، ۳۲ گرم تریاک، ۳۰ گرم حشیش، ۲۶ گرم شیره تریاک و ۵ حقه وافور کشف کردند.

او گفت: دراین خصوص ۳۳ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۵ دستگاه موتورسیکلت متعلق به آنان نیز توقیف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با اشاره به اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، بیان کرد: اقدامات صورت گرفته و پاکسازی محلات آلوده باعث ایجاد رضایتمندی مردم و تقدیر و تشکر از عملکرد مأموران انتظامی شد.

سرهنگ خسروانی تأکید کرد: در راستای مطالبات مردمی، اجرای اینگونه طرح‌های انتظامی به صورت مستمر و با جدیت ادامه خواهد داشت.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، طی یک هفته گذشته تعداد ۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۱۱ هزار و ۶۲۵ عدد انواع نوشیدنی خارجی، ۲۸۰ عدد انواع باطری گوشی، ۱۸ حلقه انواع لاستیک، ۶ دستگاه ال‌ای دی، ۴ دستگاه لباسشویی و اسپیلت قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود کشف و در این خصوص ۷ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جوکار با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان "جهش تولید" توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به منظور تحقق شعار سال و تامین سلامت و امنیت شهروندان با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

دپوی احتکار مواد خوراکی در لارستان لو رفت

فرمانده انتظامی لارستان از کشف مواد خوراکی احتکار شده به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در یک واحد انباری خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با پدیده شوم احتکار و به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی مواد خوراکی احتکار در یک واحد انباری در "شهر قدیم"، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه ماموران با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از صحت گزارش دریافتی اطمینان حاصل کردند، افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به آدرس مذکور اعزام و موفق شدند در بازرسی به عمل آمده، ۱۸ هزار و ۳۰۰ کیلو برنج، نخود، لوبیا و گندم و ۴ هزار و ۳۲۰ عدد کنسرو تن ماهی و لوبیا که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان ارزش این محموله احتکار شده را برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه متهم به دادسرا ارسال شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه داردر ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: سارق حرفه‌ای که در سنوات گذشته در شهر شیراز اقدام به سرقت مسلحانه و اخاذی از شهروندان کرده بود با اقدامات فنی و پلیسی این شهرستان مخفیگاه آن شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرنه دستگیر شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به سرقت مسلحانه اعتراف کرد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

جاساز تریاک در کپسول گاز خودرو لو رفت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از توقیف یک وانت نیسان و کشف ۵۱ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک وانت نیسان مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او ادامه داد: راننده به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو توقیف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ بردبار با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، میزان ۵۱ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کپسول گاز جاسازی شده بود کشف شد، عنوان داشت: متهم تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف ۳۳ عدد لاستیک قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان، ۳۳ عدد لاستیک قاچاق از نوع خارجی کشف شد.

سرهنگ احمد فداکار در این خصوص گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا وارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور سپیدان-شیراز، به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک شدند.

او با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته از این خودرو، تعداد ۳۳ حلقه لاستیک قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق ۷۰۰ میلیونی در مرودشت

ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید شهرستان مرودشت با توقیف یک دستگاه وانت مزدا، ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف کردند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح شهرستان، ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید حین گشت زنی به یک وانت مزدا مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بازرسی دقیق از خودرو، ۵۵ شل نوشابه‌های نیرو زای غیر مجاز، ۳۰ کیلوگرم بادام، مواد خوراکی و مواد شوینده خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کردند.

این مقام انتظامی در این راستا به دستگیری یک نفر متهم و توقیف خودرو اشاره و اظهار داشت: طبق برآورد کارشناسان ارزش این مقدار کالای قاچاق، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ زراعتیان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و اقلام غیرمجاز مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و نظرات، انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های خود در خصوص عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

کشف لوازم یدکی قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۲۳۴ قطعه لوازم یدکی خودرو قاچاق به ارزش ۷۷۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی بابایی بیان داشت: مامورین پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک خودروی ۴۰۵ مظنون و آن را توقیف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن، ۲۳۴ عدد قطعات خودرو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی تحویل داده شد، تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۱۵ تن چوب قاچاق بلوط در اقلید

جانشین فرماندهی انتطامی شهرستان اقلید از کشف ۱۵ تن چوب بلوط قاچاق خبرداد.

سرهنگ عباس ظهیری گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو چوب قاچاق بلوط درحیاط منزل احدی از شهروندان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بخش "سده" قرار گرفت.

او بیان کرد: مامورین پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، مقدار ۱۵ تن چوب بلوط قاچاق کشف کردند
سرهنگ "ظهیری" افزود: در این خصوص مالک پس از تشکیل پرونده به اداره منابع طبیعی معرفی شد.

مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان باشید

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس ضمن تبریک به مناسبت در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران و هم‌وطنان عزیز گفت: متأسفانه افراد سودجو در این ایام با سوء استفاده از احساسات انسان دوستانه هم‌وطنان عزیز به دنبال کلاهبرداری از آنان هستند.

سرهنگ حمید افرامن گفت: هم‌وطنانی که قصد دارند کمک‌های مردمی و یا کفاره روزه خود را از بستر فضای مجازی از طریق مؤسسات خیریه فعال در این حوزه پرداخت کنند، نسبت به اصالت آن‌ها اطمینان حاصل کرده و توجه داشته باشند که حتماً از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و...) اقدام به اعلام شماره‌حساب‌های رسمی خود می‌کنند، اقدام کنند.

این مقام انتظامی از حضور شبانه‌روزی پلیس فتا استان فارس در فضای مجازی خبر داد و گفت: همکاران بنده به صورت مداوم در حال پایش این فضا بوده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، با اقدامات پیش‌دستانه به دنبال برخورد و مقابله با مجرمان سایبری هستند.

او با بیان اینکه روزه‌داران و شهروندان در این ماه اقدام به اعمال و عبادات قرآنی کرده و ساعات خود را با خلوت و راز ونیاز با پروردگار خود می‌گذرانند، گفت: یکی از بهترین روش‌ها استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های قرآنی و ادعیه معتبر است.

سرهنگ افرامن افزود: کلاهبرداران از این فضا سوء استفاده می‌کنند و با ارائه اپلیکیشن‌هایی که مورد تأیید و اعتبار نمی‌باشد و با اخذ مبالغی هر چند کم اقدام به کلاهبرداری یا هدایت شهروندان به صفحات جعلی (فیشینگ) می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: شهروندان برای تهیه اینگونه نرم‌افزار‌ها باید از سایت ها‌ی مجاز و معتبر اقدام کنند و مراقب سوء استفاده کلاهبرداران باشند.

سرهنگ افرامن سایت پلیس فتا را مرجع کاملی از مطالب آموزشی برشمرد و گفت: هم‌وطنان عزیز با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir می‌توانند موارد آموزشی و هشداری موردنیاز خود را دریافت کرده و در صورت نیاز راهنمایی‌های لازم را از طریق لینک "سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری" دریافت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار