استاندار سمنان:

فعالان بخش گردشگری آسیب جدی از کرونا دیدند

علی رضا آشناگر گفت: در دوران کرونا هتل داران و ارائه دهندگان خدمات گردشگری آسیب جدی دیده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی رضا آشناگر استاندار سمنان در دیدار با مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی کشور با بیان اینکه هتل‌داران و فعالان بخش گردشگری آسیب جدی از کرونا دیدند، گفت: برای فعالیت مجدد مراکز گردشگری و مسافر پذیر باید همچنان منتظر مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بود و تنها با تأیید این ستاد، امکان فعالیت این گونه مراکز فراهم خواهد شد.

او با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و فعالیت‌های پیشگیرانه و درمانی به‌منظور مهار این ویروس در کشور می‌تواند دوباره فعالیت‌های گردشگری را ترویج دهد، افزود: صد‌ها ظرفیت و پتانسیل گردشگری در سطح استان سمنان وجود دارد که می‌تواند این استان را به مقصد به جای معبر گردشگری بدل سازد.

استاندار سمنان گفت: ما تمایل داریم تا با ارائه برنامه‌های مختلف و تأمین زیرساخت‌های لازم، تلاش کنیم تا گردشگران و مسافران، این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب و یا حداقل میزان ماندگاری خود را در این استان افزایش دهند.

آشناگر وجود چهار هتل ایرانگردی و جهانگردی در سطح استان سمنان را یک ظرفیت دانست و تاکید کرد: باید نوسازی مبلمان مناسب و باز سازی نمای ورودی این مراکز در اسرع وقت صورت گیرد.

او گفت: کاروان‌سرا‌های زیادی وجود دارد که ظرفیتی بسیار مناسب برای افزایش میزان گردشگر و تولید ثروت است که متأسفانه در برخی موارد به دلیل اجاره بهای بالا و قوانین دست و پاگیر، عملاً بدون سرمایه‌گذار و علاقمند رهاشده و لازم است با آسان‌سازی قوانین و مقررات و نیز کاهش اجاره بها، زمینه استفاده مناسب و سرمایه‌گذاری توجیه پذیر در این مراکز فراهم شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.