سرهنگ صادقی با اشاره به رونق کار فروشگاه‌های مجازی با شیوع کرونا گفت: شهروندان هنگام خرید اینترنتی باید به اصول و قوانین توجه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: این روز‌ها شکایت‌هایی ثبت می‌شود که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی پس از دریافت هزینه، کالا را به مشتری تحویل نداده و یا جنس کالای تحویل داده شده متقاوت از جنس کالای ثبت سفارش شده است.

او ادامه داد: شهروندان از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید‌های خود را انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان بیان کرد: شهروندان با مراجعه به پایگاه اینترنتی enamad.ir می‌توانند بررسی کنند فروشگاه اینترنتی مورد نظر دارای نماد الکترونیکی باشد.

او تاکید کرد: شهروندان به پیامک‌هایی که کمک به بیماران مبتلا به کرونا را مطرح می‌کنند بی توجه باشند و فریب آن را نخورند.

صادقی با بیان اینکه شهروندان از انتشار اخبار و شایعات و فیلم‌های غیرمعتبر مربوط به کرونا در فضای مجازی خودداری کنند، ادامه داد: پلیس فتا با انتشاردهندگان هرگونه شایعات درباره ویروس کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برخورد جدی خواهد کرد.

او بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا، فضای مجازی را رصد می‌کنند و با افرادی که با انتشار اخبار و شایعات در خصوص کرونا در کانال‌ها و گروه‌های پرمخاطب در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شوند با جدیت برخورد و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و شهروندان می‌توانند به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگرد‌های مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به پایگاه اینترنتی ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.