۱۴ هزار شیء در استان اردبیل به ثبت رسید

مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: انبارگردانی مخازن موزه‌های استان اردبیل انجام و ۱۴ هزار و ۲۱۹ شیء به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فردین عینی، مدیر موزه های استان اردبیل گفت: انبارگردانی مخازن موزه‌های استان اردبیل در راستای شناسایی و ثبت اشیا و اموال موجود در این موزه‌ها پارسال انجام شد.

او با اشاره به تعداد اشیای به ثبت‌رسیده حاصل از انبارگردانی مخازن موزه‌های استان بیان کرد: آمار اشیا و اموال مخازن موزه‌های استان تا سال ۹۸ تعداد هفت هزار و ۳۰۰ مورد بود که با اجرای انبارگردانی این تعداد به ۱۴ هزار و 219 مورد افزایش یافت.

 مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: این انبارگردانی از آبان‌ماه پارسال آغاز و تا بهمن‌ماه ادامه داشت که طی آن موزه‌های چینی‌خانه، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و صنایع دستی اردبیل و نیز موزه‌های باستان‌شناسی نیر و مردم‌شناسی نمین مورد ارزیابی قرار گرفت.

عینی انبارگردانی از مخازن موزه‌های استان را زمینه‌ساز ساماندهی آنها دانست و تصریح کرد:‌  این اقدام سبب شناسایی اشیا و اموال ثبت شده و ثبت نشده در سامانه، احصای آمار دقیق تعداد اشیا و اموال سفالی، چینی و فلزی و جنس و نوع کاربری آنها شد.

او افزود: این اقدام گامی در راستای شناسایی و ساماندهی اشیا و اموال مخازن موزه‌های استان شده و معرفی هر چه بهتر آنها را فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار