طولانی بودن پرداخت تسهیلات مخالف جهش تولید

فرهاد دلق پوش در کارگروه اقتصاد مقاوتی گیلان طولانی بودن پرداخت تسهیلات مخالف جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش ،رئیس سامان صنعت ،معدن ، تجارت گیلان صبح امروز   در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در سالن غدیر استانداری گیلان گفت: چهار پروژه بزرگ صنعتی سال گذشته در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی با حمایت تسهیلاتی به پایان رسید.

او با اشاره به آماده‌سازی ۱۲ پروژه بزرگ دیگر در سال ۹۸ گذشته، گفت: از این تعداد هفت پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و پنج پروژه دیگر نیز پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۸۰ درصد برخوردار هستند.

رئیس سامان صنعت ،معدن ، تجارت مهمترین چالش‌ها و موانع تحقق کامل اهداف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را عدم تخصیص به موقع تسهیلات توسط بانک عامل دانست وگفت: طولانی شدن فرآیند بررسی اعطای تسهیلات به پروژه‌های صنعتی در بانک‌ها سبب شده عملاً زمان طلایی برای احداث تأسیسات و نصب ماشین آلات و سپس جذب بازار از دست برود و این ابتدای مشکلات یک پروژه صنعتی است.

دلق پوش با بیان اینکه با اجرای ۱۶ پروژه صنعتی در قالب اقتصاد مقاومتی برای هزار و ۳۷۴ اشتغالزایی شده است، افزود: در صورت حمایت بیشتر از پروژه‌های صنعتی شاهد اشتغال دو برابری این میزان در بخش صنعت در سال جهش تولید خواهیم بود.

او در ادامه عدم پرداخت به موقع تسهیلات را موجب تعویق در اجرای پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: سفارش ساخت ماشین آلات داخلی و یا خارجی و خرید تجهیزات و واردات پروسه‌ای زمان بر است که عدم پرداخت به هنگام تسهیلات بانکی و همزمانی با هزینه‌های جانبی ناشی از نوسانات بازار از مهم‌ترین دلایل کندی در مسیر تولید می‌شود.

رئیس سامان صنعت ،معدن ، تجارت با اشاره به اهمیت موضوع تولید و نیاز به ایجاد اشتغال در استان،گفت: معتقدم که مدیران بانکی استان مشکلات تسهیلاتی کارخانجات را حتی تا بانک مرکزی پیگیری کنند زیرا ظرفیت‌های خالی واحدهای صنعتی موجود نیز با همراهی بانک‌ها می‌تواند در سال جهش تولید به حداکثر ظرفیت تولید خود برسد.

دلق پوش از تعریف ۱۱ پروژه صنعتی در سال جدید خبر داد و گفت: در صورت پذیرش کارگروه اقتصاد مقاومتی و تخصیص اعتبار لازم به این پروژه‌های صنعتی، سرعت اجرای آنها افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.