فرمانده کل سپاه پاسداران:

هر تهدیدی در خلیج فارس را با قدرت پاسخ می‌دهیم

سردار سلامی گفت: امنیت خلیج فارس از راهبرد‌های امنیت ایران است و هرگونه تهدیدی در این منطقه را قاطع، مؤثر و با سرعت پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت خلیج فارس از راهبرد‌های امنیت ایران است و هرگونه تهدیدی در این منطقه را قاطع، مؤثر و با سرعت پاسخ خواهیم داد.

سردار سلامی، در بازدید از منطقه نازعات در بوموسی، تنب بزرگ و قشم، ضمن بررسی آمادگی نیرو‌های مستقر در این منطقه گفت: به آمریکایی‌ها می‌گوییم در دفاع از امنیت ملی و مرز‌های آبی و امنیت کشتیرانی و امنیت نیرو‌های دفاعی مان کاملا مصمم و جدی هستیم و هر اقدام خرابکارانه‌ای را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

او افزود: به یگان‌های دریایی خود دستور داده ایم اگر شناور یا واحد جنگی از نیروهای تروریست آمریکا بخواهد امنیت کشتی‌های غیرجنگی یا شناور‌های رزمی ما را تهدید کند آن شناور یا واحد را هدف قرار دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سران آمریکا چند روز گذشته گفتند هر شناور نظامی ایرانی را که به شناور‌های آمریکایی نزدیک شود منهدم می‌کنیم، اما در این ماجرا به دلیل درگیر بودن آمریکایی‌ها با ویروس کرونا شاهد آشفتگی در نوع فرماندهی و کنترل آن‌ها بر واحد‌های نظامی شان بوده ایم.

سردار سلامی افزود: شناور‌های امریکایی هفته گذشته بخاطر رفتار غیر حرفه‌ای و خطرآفرین مزاحمتی برای کشتی لجستیکی ما ایجاد کردند و وقتی شناور‌های ما در حال گشت زنی در دریا بودند، شناور‌های آمریکایی با دستپاچگی رفتار غیرحرفه‌ای از خود نشان دادند.

او گفت: آمریکایی‌ها در گذشته قدرت ما را تجربه کرده اند و باید از آن عبرت بگیرند.

فرمانده کل سپاه موفقیت پرتاب ماهواره سپاه به فضا را تبریک گفت و افزود: برای توسعه عملکرد دفاعی خود در دریا، زمین و فضا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

سردار سلامی افزود: هر روز در تولید سلاح‌های پیشرفته در سپاه تحولات جدیدی صورت می‌گیرد و این راه ادامه دارد.

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه هم گفت: ترامپ و سران آمریکا باید از تجربیات ارتش آمریکا در سال ۶۶ در خلیج فارس عبرت بگیرند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.