تولید بی‌رویه شرکت هیوندای را با مشکل مواجه کرد

شرکت هیوندای با ادامه تولید خودروهای خود پس از شیوع ویروس کرونا میزان سود خود را تا حد قابل توجه‌ای کاهش داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ،در حالی که بسیاری از شرکت‌های اتومبیل‌سازی در ماه مارس تصمیم به توقف تولید خودروهایشان را گرفتند، هیوندای طی یک اقدام عجیب سعی کرد تا ساخت اتومبیل‌هایش را افزایش دهد. این امر حالا باعث شده تا پنجمین کارخانه بزرگ اتومبیل‌سازی دچار مشکلات متعددی شود.

جزئیات اقدام عجیب و مشکل‌ساز شرکت هیوندای

شرکت هیوندای تولید تا اواخر ماه مارس فعالیت کارخانه‌های بومی در کشور کره را تا بیش از ۹۰ درصد ظرفیت تولید خود افزایش داد. علت این امر آن بود که کشور کره در حال بازیابی بازار‌های خود بود و همچنین بسیاری از خریداران آمریکایی محصولات شرکت هیوندای در انتظار مدل جدید اتومبیل شاسی‌بلند Hyundai Tucson بودند. گفتنی است که آمریکا دومین مشتری بزرگ شرکت هیوندای پس از چین است. با این که شرایط بازار داخلی برای هیوندای رو به بهبود است، اما صادرات خودرو برای این شرکت بسیار سخت به نظر می‌آید. به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرنطینه در آمریکا، بسیاری از خریداران تمایلی به بیرون آمدن از فضای امن خانه ندارند و از طرفی رقبای این شرکت مدت‌ها پیش برای حفظ منافع خود تولیداتشان را محدود و یا متوقف ساختند.

تولیدات بی‌رویه شرکت هیوندای را با مشکل مواجه کرد

هیوندای در حالی تنها فقط پنج روز از هفته کارخانه‌های خود را غیرفعال ساخته که شرکت کیا قصد دارد تا سه کارخانه خود را بیش از یک هفته کامل تعطیل کند. با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌آید شرکت هیوندای برای ماه آینده افت سنگینی از سوددهی را به خود ببیند. مدیر غامل شرکت هیوندای، برد کنون در مصاحبه اخیر خود گفت: " ما امیدواریم که شرایط تا اواسط ماه آینده رو به بهبود برود، در غیر این صورت ما ناچاریم تا بسیاری از کارکنانمان را اخراج کنیم".

وی در شرایطی این سخنان را به زبان می‌آورد که به دلیل ساخت بی‌رویه خودروهایشان حالا با افت فروش بالق بر ۵۰ درصد مواجه شده‌اند. گفتنی است که این شرکت یک کارخانه نیز در آلاباما آمریکا دارد که به تازگی فعالیت خود را کاملا متوقف کرده است. بر اساس آمار منتشر شده شرکت هیوندای تنها توانسته کمتر از ۵۰ درصد از میزان درخواست‌های همیشگی خود را به فروش برساند.


بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید درباره کنسول پلی استیشن ۵ بدانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار