استاندارفارس:

بستر لازم برای جهش تولید در فارس فراهم است

استاندار فارس در گزارشی به رییسَ‌جمهوری از روند حرکت استان در مسیر تحقق شعار سال گفت: تدابیر اندیشیده شده در سال رونق تولید ۹۸، بستر لازم را برای جهش تولید در سال جاری فراهم کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی جنوب فارس در شهرستان لامرد که به صورت ویدیوکنفرانس با دستور رییس‌جمهوری انجام شد، افزود: استان فارس از استان‌هایی است که شعار جهش تولید را با توجه به طرح‌هایی که امروز و طی ماه‌های آینده افتتاح می‌شود، محقق خواهد کرد و به فرمایش‌های مقام معظم رهبری و اهداف رییس‌جمهوری جامه عمل می‌پوشاند.

او، طرح‌های چهارگانه‌ای که در این آیین به بهره‌برداری رسید را طرح‌های بسیار ارزشمند توصیف کرد که به تدبیر دولت تدبیر و امید محقق شده است.

استاندار فارس گفت: بستر‌های ایجاد شده در استان فارس به ویژه در جنوب استان فارس، تحول بنیادین ایجاد کرده است.

به گفته او، وجود انرژی گاز و دسترسی به دریا و همچنین در قالب صرفه‌جویی ناشی از حمل و نقل دریایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا از مزایای سرمایه‌گذاری صورت گرفته در شهرستان لامرد است.

رحیمی با اشاره به افتتاح فاز نخست مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در این آیین گفت: تولید ثروت، اشتغال و تحول در دانش و تکنولوژی رهاورد بهره‌برداری از این مجتمع خواهد بود.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری دولت در بخش‌های مختلف استان فارس، به عنوان نمونه به سرمایه گذاری دولت به میزان ۱۷ هزار میلیارد تومان در شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: علاوه براین طرح‌ها، برخی طرح‌های ارزشمند همچون اتان و بنزین در شهرستان مهر در مجاورت این شهرستان آماده افتتاح است.

استاندار فارس اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید تحول بنیادین در صنایع سنگین در این استان رقم خورده است؛ در حالی که قبل از انقلاب اسلامی، در این استان تنها طرح‌های پتروشیمی، پالایشگاه و سیمان فعال بود، در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید، گام‌های مهمی در راستای ارتقای جایگاه فارس در این عرصه برداشته شده است.

او گفت: علاوه بر طرح مجتمع بزرگ آلومینیوم که در این آیین به بهره‌ّبرداری رسید، سه طرح دیگر فولاد در استان فارس قرار دارد که دو طرح آن به بهره‌ّبرداری رسیده و طرح دیگر در حال تکمیل است.

رحیمی ابراز امیدواری کرد که کارخانه کربنات سدیم، بزرگترین کارخانه نوآوری کشور در شهر شیراز، کارخانه کاغذسازی و دیگر طرح‌های قابل افتتاح در استان فارس امسال و در آینده نزدیک با حضور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری برسد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از وزارت راه و شهرسازی در زمینه تکمیل پایانه فرودگاه لامرد گفت: هم اینک، عملیات پروازی در استان فارس در فرودگاه‌های شیراز، لار، لامرد و جهرم صورت می‌گیرد و زمینه‌ساز رونق این مناطق شده است.

رحیمی با قدردانی از دستور رییس‌جمهوری برای اختصاص اعتبار قابل توجه برای تکمیل طرح ساخت پایانه پرواز‌های خارجی فرودگاه بین‌المللی شیراز، نسبت به تحقق این طرح در سریعترین زمان ممکن ابراز امیدواری کرد.

استاندار فارس در این ارتباط ویدیوکنفرانس همچنین تلاش‌های دولت تدبیر و امید در ارتقای دوبرابری زیربنا‌های ورزشی استان فارس و نیز تحول در حوزه بیمارستان‌ها را حائز اهمیت دانست و همچنین از تلاش‌های فعالان حوزه بهداشت و درمان کشور در مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.

رحیمی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای سفر رییس‌جمهوری به استان فارس در ماه‌های پایانی سال ۹۸ گفت: آمادگی این را داشتیم که با حضور رییس‌جمهوری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروزه تولیدی، صنعتی، خدماتی و زیربنایی را افتتاح کنیم.

او با بیان این که حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان پروژه در استان فارس آماده افتتاح است، ابراز امیدواری کرد که دکتر روحانی، استان فارس را در اولویت سفر‌های خود قرار دهد.

رییس‌جمهوری نیز در این باره گفت: ما یک سفر به استان فارس بدهکار هستیم، چرا که قرار بود دی‌ماه و در نهایت اسفندماه خدمت مردم استان برسیم که به خاطر شیوع کرونا به تاخیر افتاد.

روحانی خطاب به رحیمی گفت: سلام ما را به مردم استان ابلاغ کنید.

در این آیین، فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با تولید ۱۲۰تن شمش آلومینیوم در روز، بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی حاج محمود حاج حیدر لامرد، ترمینال جدید فرودگاه لامرد و مجتمع ورزشی سردار دلاور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به صورت ویدیوکنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

وزیران صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان به نمایندگی از رییس‌جمهوری و همچنین استاندار فارس و جمعی از معاونان وزارتخانه‌های مرتبط طرح‌ها در آیین‌های افتتاح این طرح‌ها در شهرستان لامرد حضور داشتند و وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی نیز از تهران و در ارتباط ویدیوکنفرانس گزارشی از روند اجرای طرح‌ها و چشم‌انداز فعالیت این وزارتخانه‌ها در سال جهش تولید ارائه کردند.

در این آیین، فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰ تن شمش آلومینیوم در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار به بهره‌برداری رسید و زمینه‌ساز اشتغال برای ۵۰۰ نفر در گام نخست شد.

برای اجرای این طرح ۱۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی یا معادل ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته است.

مجتمع ورزشی سردار دلاور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهرستان لامرد در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و دربرگیرنده استخر سرپوشیده استاندارد، سالن سرپوشیده چند منظوره ورزشی، ۲ سالن اختصاصی بدنسازی و سالن تنیس روی میز است که با صرف۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سایر منابع وزارت نفت به بهره‌ّبرداری رسید.

بیمارستان حاج محمود حاج حیدر نیز با زیربنای تقریبی ۱۱ هزار مترمربع به بهره برداری رسید.

این بیمارستان شامل بخش‌های بستری، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس و اتفاقات است. تاکنون اعتباری حدود ۸۵۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۳۵۰میلیارد ریال از سوی حاج محمود حاج حیدر نیک اندیش اهل استان فارس جهت تکمیل بیمارستان هزینه شده است.

پایانه مسافری فرودگاه لامرد شامل دو سالن پرواز‌های داخلی و خارجی و دو سالن ترانزیت داخلی و خارجی در زیربنای پنج هزار متر مربع نیز روز پنجشنبه با دستور رییس‌جمهوری به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این پروژه با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار