مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم؛

بیماری کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری قم وارد کرده است

یزدانی گفت: بعد از بخش حمل و نقل بیشترین خسارت را بخش گردشگری بعد از شیوع بیماری کرونا در استان قم دیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم در جلسه فرماندهی ستاد اقتصادی مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: بعد از بخش حمل و نقل بیشترین خسارت را بخش گردشگری بعد از شیوع بیماری کرونا در استان قم دیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بخش عظیمی از آسیب‌ها و خسارت را مربوط به خرید اقلام واحد‌ها و تأسیسات گردشگری دانست و افزود: به‌علت شیوع بیماری کرونا در کشور و استان قم، اقلام خریداری شده از سوی این واحد‌ها یا باید امحا شود و یا برای خسارتی که به آن‌ها وارد شده تمهیداتی اندیشیده شده و جبران شود.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه واحد‌ها و تأسیسات گردشگری بدهی‌های قبلی نیز از گذشته دارند، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتشان نقدینگی است و برای پرداخت هزینه‌هایشان با مشکل روبه‌رو هستند، در نتیجه باید راهکاری برای این مشکل ارائه شده و بانک‌ها با این واحد‌ها همراهی کنند.

یزدانی آسیب‌های بخش گردشگری و اتباع خارجی را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: متأسفانه کشور‌های این اتباع مجوز ورود صادر نکردند و این افراد روی دست گردشگری استان ماندند و هزینه‌های زیادی را به بخش گردشگری استان وارد کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم در پایان تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود نرخ بازپرداخت تسهیلات بخش گردشگری تک رقمی شود تا سهم سرمایه در گردش کارفرمایان بیشتر شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.